Jag har sökt och kollat mdsn (rätt stavat?) och googlat (samma som sökt). Men jag har inte hittat denna enkla grej, som att hämta en aspsida och uppdatera det efter 2 sekunder, utan att sidan ska laddas om! Och detta gör man genom Remote Scripting, men det förstnämnda tycks vara de svåraste, får inte tag i det. Har laddat ner FreeChat, men jag kan inte fått rätt på det. Har du någon lösning på detta problem, så skriv nu!
Mvh. En desperat Frezze
Remote Scripting
3 svar · 257 visningar · startad av Frezze
Om jag säger så här då: Det jag försöker göra med Remote Scripting, är att hämta en asp sida genom det och uppdatera informationen utan att ladda om hela sidan. Detta går, eftersom jag själv har ett sådant script.
Där är det en <div> som allt hamnar och så uppdateras det enligt angivet, men jag har problemet att rensa den koden som finns så att den uppdateras efter 2 sekunder istället för användaren själv ska välja det.
Remote Scripting kan du läsa om på MSDN http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/rmscpt/Html/rmscpt.asp. Jag har pysslat lite med det för länge sen men tycker att det är bökigt att hålla på med.
Om jag skulle gjort det, så skulle jag löst genom att hämta/skicka data med en dold iframe på 0x0 pixlar. Rendera ut data i JS-variabler, eller att sidan anropar parent-framens js-funktioner.
Funktionen som står högst upp på sidan får du ändra till detta:
function chatCall(){
iChat.call();
setTimeout('chatCall()',2000);
}
/Jesper