MMMedlem sedan maj 2000138 inlägg Jag håller på med en inloggning och har gett upp hoppet på cookies, och tänkte istället använda sessions. Värdet ska ju ändå försvinna när weblsaren stängs.
Jag har testat att skriva ut värdet i session och det ser rätt ut, MEN, jag får inte sql satsen att fungera med session.
<%
Session("string") = "2"
Response.write Session("string")
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "DSN=MySQL; SERVER=mysql.24-7webhosting.com; DATABASE=a1019; UID=a1019; PWD=pwd;"
strSQL = "select * from a1019.kunder WHERE ID = '" &session("string") & "'"
response.write(strSQL)
' Set rs = Conn.Execute(strSQL)
%>
jag får bara felet:
HTTP Error 507
507 Unexpected
The Web server encountered an unexpected error while communicating with the ASP service.
Detta måste väl bero på sql satsen, eller?
------------------
667 - The neighbour of the beast.
[Redigerat av MM den 20 jul 2001]
JonMedlem sedan juli 20011 304 inlägg Hmm... Underligt felemeddelande, men jag undrar om du verkligen har fältet ID som Text/Char?
MMMedlem sedan maj 2000138 inlägg Nej, det är INT,
skall det se annorlunda ut då?
------------------
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg ja, det skall inte vara några apostrofer runt värdet om det är av tal/int-typ.
------------------
<A HREF="http://cartman.nu" TARGET=_blank>
can i borrow your goat?
</A>
MMMedlem sedan maj 2000138 inlägg om jag skriver:
strSQL = "select * from a1019.kunder WHERE ID = " &session("string")
får jag samma fel...
------------------
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg jag har svårt att tänka mig att det har med sql-frågan att göra.
jag har tyvärr aldrig sett felmeddelandet förut, så jag har ingen aning vad som orsakar det.
mvh,
------------------
<A HREF="http://cartman.nu" TARGET=_blank>
can i borrow your goat?
</A>
Kan man inte använda sig av IP-adressen istället för att checka av? Så att man kan elimenera alla sessions?
------------------
Alltid lär man sig något nytt varje dag...
MMMedlem sedan maj 2000138 inlägg jo, men tanken är att sessionens värde skall hämtas från en inloggning där ID är kundens ID. Jag kan inte lägga upp ipnummer för alla användare...
------------------
PatrikBMedlem sedan mars 20002 836 inlägg En sak som jag undrar är om du kör på en NT server eftersom din db är en mysql och att du kör från leverantören 24-7webhosting som om jag inte missminner mig kör chilliASP och jag "tror" att chilliASP inte har stöd för Sessions.
cya,
PatrikB
------------------
*Det tar sig sa han som hade eld i håret*
MMMedlem sedan maj 2000138 inlägg AJAJ... stämmer bra, kör på 24-7webhosting.
Men de har stöd för sessioner enligt deras supportsidor. Konstigt ändå, scripten funkar fint på pws lokalt, men inte hos dom.
Å andra sidan, om jag bara kör de två första raderna:
Session("string") = "2"
Response.write Session("string")
så skriver den ju ut värdet 2 på sidan... så felet måste ju vara sqlsatsen. Kopplingen funkar, jag använder den på andra sidor på samma server.
...kryptiskt, detta...
------------------