Jag vet att jag läst om detta hör tidigare, men beklagar då jag inte kan hitta posten igen o måste fråga.
Jag vill från en länk eller knapp få ut den info som finns i en viss variabel på en popupsida.
jag loopar igenom tabellen och listar ut de första 25 bokstäverna i denna post, men vill att besökaren ska kunna klicka på en länk för att läsa allt innehåll i en liten popup
<%Do Until RecSet.EOF %>
<table>
<tr>
<td> <% =RecSet("aktivitet") %></td>
<td><% =RecSet("datum") %></td>
<td><% =left(RecSet("beskrivning"),25)%></td>
<td><a href="#"> Läs mera </a></td>
<%'här vill jag ha ut RecSet("beskrivning") i en popup%>
</tr>
Det med tooltip är en bra ide, men då det kan vara lång text kan det vara svårt att läsa så o jag tänkte att besökaren ska ha en möjlighet att skriva ut den också.
En javascript alert vill inte fungera alls, vet inte om det beror på att jag har för höga säkerhetsinställningar i Explorer. När beskrivningen är lång säger den: The server is refusing to service the request because the Request-URI is too long. bla
Det bästa vore om det gick att få upp den i ett lager eller någon form av popup. Några ideer för det?
Tack på förhand!
Hej, Jo jag såg sen att det var det som var fel. Men lösningen med javascript alert är inte så vacker direkt.
Jag har iof för mig att man kan ändra ikon på och rubrik, men man kan väl inte få bort den gråa trista färgen eller se till att det blir radbrytning. En lång text utan radbrytning är ju helt omöjlig att visa.
Finns det inget sätt att visa innehållet på en ny sida/popup/lager???
Med den koden vill de beskrivningar med radbrytning inte visas alls, men de gjorde de heller inte innan vi bytte in raden w.document.body.innerHTML = text.replace("\n", "<br>");
Det spelar ingen roll, för jag kan inte ha lösningen då de flesta besökare har Safari som webläsare o ibland gamla ver av Explorer.
Därför ville jag så gärna ha en lösning med ett enkelt <a href onclick-visa lager som visas med beskrivningen från databasen innuti. Men jag får väl tänka ut en annan lösning, måste ju kunna skicka med id´t till en ny sida o skriva ut infon där o öppna den sidan som liten popup eller nåt