Jag skulle behöva dollar och drachmer i varsin variabel på en sida. Kan man hämta dagsfärska valutakurser någonstans så att man automatsikt får dem i en variabel
Det finns ett gäng sajter som erbjuder just detta, men det kostar ett par tusen i månaden. Annars kan man ju alltid snylta på t.ex. FOREX, men de lär ju märka detta för eller senare.
Hur snyltar man i så fall från FOREX jag ska ju bara ha två variablar på en sida som inte används speciellt mycket kan de då upptäcka det och vad skulle de göra i fall de upptäckte det.
En förutsättning för att dom ska upptäcka att du snyltar på deras information är givetvis att du har relativt mycket trafik till din sida. Har du inte det tror jag inte du blir upptäckt.
Det olagliga i det hela är det där med upphovsrätten och skyddande av information. Du vill ju inte hitta info från din egen webbplats på andras webbplatser lite här och var...
---
I ASP måste man ha en komponent, ASPTear, medans i PHP kan man komma åt den här typen av funktioner utan extra tillbehör.