Här har jag en WHERE sats:
"WHERE (Extra_9 LIKE '" & Produkt & "[A-Z][A-Z]%[0-9]') AND " &_
"(Extra_7 LIKE 'J') ORDER BY lagerplats, Extra_9"
Dendär satsen behöver jag hjälp med.
Den ska visa alla fält som har Mer än 1 bokstav i sig och ett nummer efter
Problemet är att fält dom DD01 och II01 osv. inte syns och fält som info01 och betal01 syns, dom 2 första bokstäverna måste vara lika.
Varför syns inte fält som bara har 2 st. bokstäver i Extra_9?
------------------
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.
So far, the Universe is winning.
emissionMedlem sedan dec. 19996 721 inlägg Riktigt så kraftfulla är inte de regexpar som man kan använda i LIKE, så för att åstadkomma det du vill måste du använda SUBSTRING.
SUBSTRING(Extra_9,1,1)=SUBSTRING(Extra_9,2,1)
Vad innehåller Produkt?
Den innehåller bara en bokstav.
A, B osv.
produkt.asp?produkt=A
sådär ser länken ut.
Har aldrig använt detta SUBSTRING förut
------------------
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.
Dendär substringen lider forfarande av samma problem:
ANNONS01 t.ex. får inte synas där stringen är "A", och saker som DD01, DD02 osv syns forfarande inte heller...
------------------
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg hmm... en liten tanke bara.
du håller inte på att gå över ån för att hämta vatten?
är inte helt hundra på vad du vill ha ut, men borde inte nåt sånt här funka:
"WHERE (Extra_9 LIKE '" & Produkt & Produkt & "%[0-9]') AND " &_
eller
"WHERE (Extra_9 LIKE '" & Produkt & "[A-Z]%[0-9]') AND " &_
------------------
<A HREF="http://cartman.nu" TARGET=_blank>
can i borrow your goat?
</A>
Jag prövade båda dina idéer men samma problem när man har "A" som string visas fortfarande ANNONS01 med och med "D" där fälterna är DD01,01,03 syns inget.
------------------
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg eh, om du använder den första jag skrev ( du ser att jag har produkt med två gånger va? ) så kan inte annons01 komma med...
prova den första av mina två wheresatser igen...
------------------
<A HREF="http://cartman.nu" TARGET=_blank>
can i borrow your goat?
</A>
Jag gissar att det är den förbannade servern som håller på igen, den måste startas om.
------------------
Jojo thank you very much, serverfanskapet behövde startas om.
va in h*****e är som kan förorsaka detta?
Tja det hör till en annan sektion...
------------------
[Redigerat av His Divine Shadow den 19 jul 2001]