mozillaMedlem sedan juli 20011 084 inlägg Tjena jag e helt ny på ämnet men har bestämt mig för att lära mig ASP så det är nog inte det sisat ni ser av mig här! Jo min fråga är om ni vet var man kan hitta ett bra webbhotel som stödjer ASP, är gratis och har ingen reklam!(gärna svenskt) Nu tycker ni kanske att det var stora krav(eller inte) men jag har varit inne på en sådan site tidigare men kommer inte ihåg adressen! :OO
[Redigerat av mozilla den 18 jul 2001]
HermanMedlem sedan maj 2001431 inlägg Jag söker ett webbhotell med obegränsad trafik och bra kapacitet... finns det något sådant månne? Gärna med tillgång till MySQL/MS SQL
plundinMedlem sedan apr. 200158 inlägg Är du ny på ASP installera PWS och lär dig först innan du börjar trakassera publika servrar.
Det är alldeles för många som tycks tro att ASP är piss enkelt och direkt börjar kladda med databaser och annat på olika webhotell med följd att servrarna belastas i onödan.
mozillaMedlem sedan juli 20011 084 inlägg Japp jag är ny. Men jag tror inte det är piss enklet men du glömde en sak! Vad e PWS och var hittar man det?
icaaqMedlem sedan okt. 20005 273 inlägg PWS ligger på win 98 skivan ....har du WIN 2000 kan installera IIS 5 ...sök på PWS här på Forumet så hittar du mera. :)
------------------
I like ¼ £ whith cheese
RinaldoMedlem sedan mars 20014 214 inlägg Det ligger på windows 98 skivan eller så kan du ladda ner det här...
http://www.microsoft.com/msdownload/ntoptionpack/dlwiz.asp
(inte rekommenderat för folk emd modem) ;)
------------------
Man kan ta den säkra vägen: Göra en stilren sida, snygg men lätt.
Eller så kan man ta den svåra: Mycket grafik och flashiga ting, och riskera att mislyckas.
Välkommen till webForum mozilla! :)
Men jag blir förvirrad när jag ser ditt namn och sen kollar på din "HTTP_USER_AGENT" och ser att du använder Internet Explorer. ;)
------------------
/Erik
www.juhlin.nu /sk8files/ /mp2d/
mozillaMedlem sedan juli 20011 084 inlägg Jag blir snart galen jag kan inte få tag på det där PWS någon stans eller något bra webbhotell häller! Som jag fortfarande vill ha hjälp med!
Jag gick in på adressen som du sa Rinaldo och laddade hem en setup fil som man sedan ska ladda ner hela programmet med men saken e den att det kommer upp "Setup could not retrieve the information needed for the installation. The network is probably busy. Please run Setup again later." och jag har ingen win98 cd att leta på häller. Har testa setupen flera gånger nu under säkert en timma, letat på alla(nästan) cd skivor jag har. Då slog det mig att jag inte vet vad jag ska lefa efter hur ser detta PWS program ut heter det för det första pws.exe eller liknande någon som vet?
Så var ska man leta? (jag har winME cd) någon annan stans man kan ladda ner det ifrån??
ekke_tMedlem sedan juli 2001203 inlägg EclipseMedlem sedan juli 20003 825 inlägg PWS = Personal Web Server
Kolla i menyn efter efter "Personlig webbhanterare".
I windows 2000 har man valt en ny förkortning, PWM, Personal Web Management... Innovativt så det stinker! :-)
------------------
OLR WebAdmin
mozillaMedlem sedan juli 20011 084 inlägg Okej det verkar inte som det är min dag idag! Jag lyckades sent i går kväll att ladda ner PWS från microsofts hemsida och när jag idag sedan skulle installera det så får jag följande error x( "Ett okänt fel orsakades av MTS-specifika ändringar i Systemregistret. Felkod = 0x80004005"?? what?? :q Den säger sedan också "Installationen av "Huvudkomponenten till Transaction Server" misslyckades. Specifik felkod: 0xfee670. Installationen fortsätter, men komponenten kanske inte fungerar korrekt." okej nu börjar jag bli lite trött på det här!! någon som vet vad det är/vad man gör åt det?? eller någon som vet var man kan hitta (svenska/engelska) PWS på för mer ställen på nätet?
[Redigerat av mozilla den 19 jul 2001]
mozillaMedlem sedan juli 20011 084 inlägg okej jag fick det att fungera i alla fall?? Men har någon en helt fungerande så tar jag gjärna imot den!
och jag behöver fortfarande ett webbhotell till min färdiga site! so plz!
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Ett tips är att du söker i forumet för webtjänster på ordet webhotell. Då är jag ganska säker på att du får en hel del träffar. Detta är ju inte direkt forum för mer än halva din fråga. ;)
mozillaMedlem sedan juli 20011 084 inlägg okej jag sa ju att jag var ny här ;)
men jag har redan sökt i forumet på webhotell men jag hittade ingen som "jag" tyckte var så bra så jag tänkte ifall någon kanske hadde hittat något nytt eller .... ja ...
EclipseMedlem sedan juli 20003 825 inlägg SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg btw, du hittar pws på alla win98-skivor i mappen "add-ons". ;)