Pace Medlem sedan juni 2001 9 024 inlägg Frågan 17 juli 2001 21:32 #1 Laddade ner Snitz Forum för att testa funktionerna, då jag kom och tänka på följande:
Hur stor prestandaminskning är det genom att lägga alla inställningar, ex font-storlek, databas connection strängar, sajtnamn etc. etc. i en "config.asp" och "includa" det, istället för att skriva det direkt i dokumentet.
(hatar när man inte hittar de svenska orden :) - "includa" ...)
------------------
Peter D
P PatrikB Medlem sedan mars 2000 2 836 inlägg Vid mottligt användande av inc filer så sänks inte prestandan nämnvärt.
Vad gäller SnitzFORUM så är det nog inte det som tynger prestandan utan antal skapanden av recordsets.
har för mig att antal recordsets som används på snitz, många helt i onödan, kan räknas enligt denna form:
50 + (antalforum * 5)
så nu förstår du varför det e såååå snabbt ;)
De kör nämligen med nestlade recordsets, öppnar och hämtar värden som redan finns i andra recordsets m.m, m.m
Mitt råd: Bygg ett eget liknande forum, det tjänar du på + att du kommer att lära dig en hel massa asp ;)
cya,
PatrikB
------------------
*Det tar sig sa han som hade eld i håret*
Pace Medlem sedan juni 2001 9 024 inlägg Jag syftade inte direkt på Snitz Forum, men det ante mig ändå.
Jag kollade lite på koden, men jag stängde ned notepad lika snabbt igen - det är en sablans röra! :o
Jag tänkte att jag skulle ladda ner ett forum och använda det som grund för en egen applikation. Men Snitz var nog lite väl mastigt... :e
Nån som har erfarenhet av forumet på www.asp-dev.com ? Sniztel forumet ska ju vara byggt på det.
------------------
Peter D