webForumDet fria alternativet

ADODB.stream

2 svar · 261 visningar · startad av Bettan

BettanMedlem sedan dec. 199938 inlägg

Hej!

Har ett konstigt problem med nedladdning av filer. Denna kod som jag skickar med har jag använt på flera ställen och det går hur bra som helst att ladda ner stora filer typ på över 5 MB, men nu på ett ställe blir det bara skräpinfo/felmeddelande om filer är på mer än ca 3.5 MB. Är det någon som har en susning, dokumentation om, lösning på.......osv på detta. Minsta lilla hint eller tanke uppskattas.
Kan säga att servern är en win 2003 server. Senaste version av MDAC, och senaste version av allt just för att utesluta sånna fel. Min tanke är att det är en inställning av denna servern, eftersom det fungerar med stora filer på andra servrar, men jag kan inte så mycket om sånna saker för att kunna veta var jag ska börja leta. PLEEEEEEEASE hjälp.

Set st = CreateObject("ADODB.Stream")
     st.Open
     st.Type = 1 'binary
     st.LoadFromFile server.mappath(sFile)

Response.ContentType = "application/my-download"
     Response.AddHeader "Content-Disposition", "attachment; filename=""" & qRS(1)  & """"
     Response.BinaryWrite st.Read(-1) 'read all
     Response.End
     Set st = nothing
tohaMedlem sedan dec. 1999707 inlägg

Vi har råkat ut för det problemet på 2003. Testa det här:

2. Adjust the maximum allowed upload / download limits in IIS6.

- You must first go to IIS and right click the server and select properties. Check the box that says allow changes to MetaBase configuration while IIS is running. If you don't you will find that the metabase.xml file (see next step) is locked. For good house cleaning you should go back and uncheck this after making your changes.

- Then finally find and edit the file “metabase.xml”, usually located in “C:\windows\sytem32\inetserv”. Find the following two elements and change their values according to the customer’s requirements. An example value is “50000000” which is about 50 Megabytes.

AspMaxRequestEntityAllowed
AspBufferingLimit

BettanMedlem sedan dec. 199938 inlägg

TACK! Här hade jag aldrig själv kommit på att leta. Ska försöka se om det hjälper direkt i morron bitti.

129 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)