lassieMedlem sedan nov. 20039 inlägg Microsoft JET Database Engine error '80004005'
Microsoft JET Database Engine error '80004005'
Operation must use an updateable query.
/gastbok.asp, line 19
detta är line 19.........
Conn.Execute("Insert Into Guestbook (gWriter,gEmail,[gText],gDate,gIp) Values ('"&namn&"','"&epost&"','"&meddelande&"',#"&now()&"#,'"&ip&"')")
K@llenMedlem sedan mars 20032 667 inlägg Du har för lågt satta rättigheter på databaskatalogen. Högerklicka på katalogen i utforskaren, välj fliken säkerhet, sätt rättigheterna för användaren IUSR_dittdatornamn till RXWD.
lassieMedlem sedan nov. 20039 inlägg Men jag har den på mitt webhotell... och i databases katalogen,
K@llenMedlem sedan mars 20032 667 inlägg
lassie skrev:
Men jag har den på mitt webhotell... och i databases katalogen,
Antingen ändrar du rättigheterna själv på katalogen med hjälp av ditt FTP-program eller ber du supporten ändra den till dig. ;)
Märkligt att som jag uppfattar det en färdig katalog för databasen inte har tillräckliga rättigheter, men det är en annan femma.
lassieMedlem sedan nov. 20039 inlägg jag testade att ge db:n skrivrättigheter för besökare, men den ville inte behålla de inställningarna.
HulthMedlem sedan juni 2001272 inlägg Det är inte besökaren som ska ha skrivrättigheter till databasmappen utan IIS (jag förmodar att det är en windows-server).
Och det verkar mycket märkligt att det inte fungerar i en mapp som är till för databaser.
Vågar man fråga vad det är för webhotell?
HulthMedlem sedan juni 2001272 inlägg Ok.
jag tycker du ska maila dom och be dom kolla över rättigheterna för den mappen där du har din databas.. för jag ser inga fel i sql-satsen
lassieMedlem sedan nov. 20039 inlägg Jag har redan mailat dom, och de sa att de skulle fixxa det.