För gör jag en insert sen så ska jag uppdatera på på huvudtråden...datumet ska vara 2001-07-14, vilket står på msgDate men på msgUpdate står det 1905-06-02?
Märkte att jag var lite slarvig med att skriva vad problemet var...:) Försöker igen...
Jag har bland annat två kolumner i ett forum, msgDate och msgUpdate. När man skriver ett inlägg under huvudinlägget så sker en insert. Efter denna insert så ska huvudtråden uppdateras, dvs msgUpdate. Datumet där ska vara samma som i under inläggets msgDate men det blir en skumt datum i den andra. Dvs datumet ska vara 2001-07-14, vilket står på msgDate men på msgUpdate står det 1905-06-02?
Jag försökte använda mig av en variabel Datum som jag lagrade datum i innan och använda variabeln istället men samma sak hände oavsett. Nån som vet hur jag ska lösa detta?
------------------
Alltid lär man sig något nytt varje dag...
Det funkade heller inte...jag har försökt tänka jättemycket på vad det kan bero på. Det jag kommit fram till är att den kanske adderar det nya datumet med det gamla...hmmm...
För när man kör insert och sätter in dagens datum i msgUpdate så blir det rätt datum...men sen när man ska uppdatera detta datum så blir det fel?
------------------
Jag kollade genom response.write även att den skickar in korrekt datum in i databasen i SQL-satsen. Det låter som det är nåt skumt men databasen. Men som sagt. Fälttypen är detsamma som MsgDate, dvs datum.
Sen så fungerar msgUpdate vid insert men inte vid update...?
------------------