Vad sägs om att skapa exempelvis ett community, super-forum eller dylikt som alla hjälper till att utveckla?
Jag menar, en person kan knappast allt vad gäller programmering, optimering och design (eller har jag fel?). Så varför inte skapa samma sak som Linus Thorvalls gjorde med Linux - open source, så att alla kan utveckla applikationerna och ge synpunkter.
För närvarande får användarna av webforum skicka in sina script, och sedan händer inte så mycket mer. En liten uppdatering och blaha blaha...
Låt mig veta om ideen är urkass eller om "vi" kan spinna vidare på detta!
Menar du att vi ska skapa ett eget forum, community applikation tillsammans?
Det är ju en hel del jobb med att styra upp ett sådant projekt.
Det ska till:
- Projekt ledare
- Arbets grupper (webprogrammering, design, etc.)
m.m, m.m, m.m
+ att jag tror att ett antal av oss är ganska låsta av anställningskontrakt med en klausul som säger att vi EJ får jobba med konkurrerande verksamhet :(
Men klart intressant
cya,
PatrikB
------------------
*Det tar sig sa han som hade eld i håret*
Jag menar inte att vi på något vis i världen ska konkurrera med andra, utan att vi istället kan utveckla applikationer som är skräddarsydda efter våra behov.
Till detta behövs ingen arbetsgrupp, utan enbart en ledare, en "Linus"...
Scriptet/scripten läggs upp ex. här. Folk laddar ned, förbättrar, laddar upp och alla är nöjda å glada.
[r]Med syfte på designen så bör den vara så "rak" och enkel som möjligt. Därmed desto lättare att modifiera & förbättra.
...Och ja, applikationerna ska därför utvecklas tillsammans - av alla som vill.
[/r]