Ok... Nu är det så att jag är en total nybörjare i detta ämnet, men jag skulle väldigt gärna vilja ha hjälp om den här grejen, jag tvingar ju ingen eftersom att jag vet att det är väldigt krångligt att göra, men det vore väldigt snällt om någon av er duktiga asp kodare där ute kunde göra detta... Det ska användas till en portal och det är en ytterst viktig ingrediens och vi talar alltså om att göra det utan ersättning... Kom inte med några dumma svar om att det inte finns någon som kan tänka sig göra detta nu... Kan du göra det så hör av dig, inte annars!
Det handlar om ett uppdaterings script som man kan installera olika användare till, så att varje person har en helt egen admin-sektion och kommer bara åt att ändra de sektioner på sidan som jag har gett dem tillstånd till så att man kan fixa så att en recensions skrivare kommer åt sin egna mapp på servern tex. och de kan redigera sidorna i html kod online, ladda upp och ladda ner alla filer till deras egna mappar.... Och att man kan göra så att tex. jag (som är boss)har tillgång till alla mappar och kan göra nya användare online...?
------------------
// David Nilsson
Hemsida
ICQ #: 35288637
JanspeedMedlem sedan jan. 2001510 inlägg Det är nog inte många här som har tid att sätta sig ned och skapa ett adminsystem åt dig.
Däremot så finns det en hel del färdiga script under wF Script men dem måste du nog lära dig att modifiera själv om det ska bli precis som du vill.
Jag föreslår att du börjar i en ände och betar av bit för bit. :)
/JANspeed
PaceMedlem sedan juni 20019 024 inlägg Det är ingen liten uppgift du ber om! :x
Själv håller jag på med samma sak: Flera användare kan logga in med olika behörigheter (Admin - full behörighet till att ändra allt, vanlig - bara ändra sitt eget osv).
Administrering består utav gästböcker, artiklar, polls, nyheter etc.
Vad jag har fattat det som så har du all den andra koden färdig (recensioner osv) så det vore inte någon omöjlig uppgift för mig, då kan du få ta del av min källkod... men jag har ju givetvis några krav själv! Om det inte blir rena ca$h så får det blir en/flera banner(s) på din sida (alltså huvudsidan eller liknande). ;)
------------------
Peter D
JanspeedMedlem sedan jan. 2001510 inlägg
men jag har ju givetvis några krav själv! Om det inte blir rena ca$h så får det blir en/flera banner(s) på din sida (alltså huvudsidan eller liknande).
Larv... Man kommer hit för att lära inte för att sälja sig. :p
DavidMp3
Om du vill lära dig själv så hjälper jag gärna till. Om du inte vill lära dig så får du väl ta Pace erbjudande.
Själv så tror jag inte på idén att pröjsa för något som man kan få gratis.
aleborgMedlem sedan jan. 20013 341 inlägg
Själv så tror jag inte på idén att pröjsa för något som man kan få gratis.
har starkt för mig att
Tid = Pengar
Pengar = Överlevnad
Överlevnad = Ganska bra :e
Att skapa ett admingränssnitt i ASP är däremot ett utmärkt sätt att lära sig ASP, så att man kan få ekvationen ovanför att stämma ;)
Så DavidsMp3, prova, vi är många som kan hjälpa till när du får problem, du kommer att upptäcka att du kan använda ASP till så mycket mer!
------------------
Data-Doktorn
Min egen musik!
Mitt coverband
PaceMedlem sedan juni 20019 024 inlägg
Larv... Man kommer hit för att lära inte för att sälja sig.
Killen frågade ju, inte sant?
Och dessutom har jag inte lust att bara "ge bort" ett litet system utan att få något i gengäld... fast det innebär ju inte enbart pengar!
------------------
Peter D
Tack så mycket för er hjälp, jag ska ta och satsa på att lära mig asp och php, men just nu har jag faktiskt inte tid... Däremot så fick jag en kille som hörde av sig och gjorde ett sådant script till mig... Men jag tackar för er hjälp!
------------------
// David Nilsson
Hemsida
ICQ #: 35288637