Ok... Nu är det så att jag är en total nybörjare i detta ämnet, men jag skulle väldigt gärna vilja ha hjälp om den här grejen, jag tvingar ju ingen eftersom att jag vet att det är väldigt krångligt att göra, men det vore väldigt snällt om någon av er duktiga asp kodare där ute kunde göra detta... Det ska användas till en portal och det är en ytterst viktig ingrediens och vi talar alltså om att göra det utan ersättning... Kom inte med några dumma svar om att det inte finns någon som kan tänka sig göra detta nu... Kan du göra det så hör av dig, inte annars!
Det handlar om ett uppdaterings script som man kan installera olika användare till, så att varje person har en helt egen admin-sektion och kommer bara åt att ändra de sektioner på sidan som jag har gett dem tillstånd till så att man kan fixa så att en recensions skrivare kommer åt sin egna mapp på servern tex. och de kan redigera sidorna i html kod online, ladda upp och ladda ner alla filer till deras egna mappar.... Och att man kan göra så att tex. jag (som är boss)har tillgång till alla mappar och kan göra nya användare online...?
------------------
// David Nilsson
Hemsida
ICQ #: 35288637
JanspeedMedlem sedan jan. 2001510 inlägg Det är nog inte många här som har tid att sätta sig ned och skapa ett adminsystem åt dig.
Däremot så finns det en hel del färdiga script under wF Script men dem måste du nog lära dig att modifiera själv om det ska bli precis som du vill.
Jag föreslår att du börjar i en ände och betar av bit för bit. :)
/JANspeed
PaceMedlem sedan juni 20019 024 inlägg Det är ingen liten uppgift du ber om! :x
Själv håller jag på med samma sak: Flera användare kan logga in med olika behörigheter (Admin - full behörighet till att ändra allt, vanlig - bara ändra sitt eget osv).
Administrering består utav gästböcker, artiklar, polls, nyheter etc.