Jag fick Senaste besökare att fungera innan och sen skulle jag lägga på en top 5 så att bara 5 senaste besöken visas, men min top 5 verkar aldrig köras. Koden är
Set visitor=objConn.Execute("SELECT TOP 5 tblUsers.userID, tblUsers.username, tblUsers.screenname, tblUsers_visitors.HomeVisitorId, tblUsers_visitors.HomeUserId, tblUsers_visitors.HomeDateVisited, tblUsers_visitors.HomeTimeVisited "&_
"FROM tblUsers INNER JOIN tblUsers_visitors ON tblUsers.userID = tblUsers_visitors.HomeVisitorId WHERE HomeUserId="&request("userID")&" order by HomeDateVisited desc")
Börja med att göra såhär och posta här vad du får för resultat.
Dim sSQL
sSQL = "SELECT TOP 5 tblUsers.userID, tblUsers.username, tblUsers.screenname, tblUsers_visitors.HomeVisitorId, tblUsers_visitors.HomeUserId, tblUsers_visitors.HomeDateVisited, tblUsers_visitors.HomeTimeVisited "&_
"FROM tblUsers INNER JOIN tblUsers_visitors ON tblUsers.userID = tblUsers_visitors.HomeVisitorId WHERE HomeUserId="&request("userID")&" order by HomeDateVisited desc"
response.write sSQL
response.end
Set visitor=objConn.Execute(sSQL)
SELECT TOP 5 tblUsers.userID, tblUsers.username, tblUsers.screenname, tblUsers_visitors.HomeVisitorId, tblUsers_visitors.HomeUserId, tblUsers_visitors.HomeDateVisited, tblUsers_visitors.HomeTimeVisited FROM tblUsers INNER JOIN tblUsers_visitors ON tblUsers.userID = tblUsers_visitors.HomeVisitorId WHERE HomeUserId=16 order by HomeDateVisited desc
Eftersom sidan inte ligger på nätet så är det mest bara jag som testar, och när jag går in på en sida så är det bara mitt id som syns i HomeUserID, här är ID 47 ett annat konto jag använder för att testa
Har jag 8 besök så visas alla 8, inte max 5 som jag vill.....om jag och 10 andra besöker en användare så ska bara de 5 senaste visas på sidan och inte alla 11
Aha. Isåfall skall det nog vara en GROUP BY på besökarens ID tror jag.
Dim sSQL
sSQL = "SELECT TOP 5 tblUsers.userID, tblUsers.username, tblUsers.screenname, tblUsers_visitors.HomeVisitorId, tblUsers_visitors.HomeUserId, tblUsers_visitors.HomeDateVisited, tblUsers_visitors.HomeTimeVisited "&_
"FROM tblUsers INNER JOIN tblUsers_visitors ON tblUsers.userID = tblUsers_visitors.HomeVisitorId WHERE HomeUserId="&request("userID")&" group by HomeVisitorId order by HomeDateVisited desc"
Set visitor=objConn.Execute(sSQL)