Hmmm, jag skulle vilja veta om någon
har lyckats eller vet hur man gör för att få tag på sidor eller filer som finns på andra sevrar.. tror ämnet har varit uppe förut och då har ,man hänvisdat till en komponent..
men det måste ju fungera utan eftersom man kan ladda upp filer från sin egen dator till servern det är ju rätt så lätt att fixa en sådan sida men med en server är det lite svårare.,..
vill att man skall kunna ange en adress... och då skall servern ladda ner sidan till sin hårdisk... någon som har någon ide?
------------------
"Brott kanske inte lönar sig, men det är kul"
Som sagt. Mappa upp den andra servern som en enhet och länka på så sätt till filen. Sedan får du använda filestream objektet för att kopiera filen. Jag tvivlar på att det krävs nån komponent för det. :)
När du har en annan dator eller server så går det att "mappa upp" den så att den ser ut som en enhet på din dator.
Några exempel är tex. om du har en hemkatalog på en filserver så brukar den ofta finnas som exempelvis H: när du öppnar "den här datorn". Det kallas att "mappa upp" från engelska "Map Network Drive".
Om du öppnar utforskaren och under /tools har du alternativet.
Har du väl "mappat upp" den andra servern som en enhet så bör det inte vara något problem att länka till filer liggandes på den andra datorn.
Jepp, men nu är det så att jag inte har någon egen server...
oxå vill jag att... besökaren skall kunna skicka en adress till en sida som fixar allt.. vilket inte verkar fungera
------------------
"Brott kanske inte lönar sig, men det är kul"
256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25