Går det att fixa så att ett pop-up fönster kommer upp där man får fylla i login/pass i asp? I så fall, hur?
Se exempel: http://www.introx.net/siteadmin/
------------------
Peter D
11 svar · 268 visningar · startad av Pace
Går det att fixa så att ett pop-up fönster kommer upp där man får fylla i login/pass i asp? I så fall, hur?
Se exempel: http://www.introx.net/siteadmin/
------------------
Peter D
Om du har tillgång till servern: Ja
Har dock inget med asp att göra utan är en inställning i IIS.
------------------
Varför får inte jag köra småsten när Tommy Körberg?
Det går alldeles utmärkt att lösa med ASP också, om man är lite finurlig. Jag kan slänga ihop en snutt, om du är intresserad.
Det är inte så att jag är i behov av det, jag är bara intresserad av olika säkerhetslösningar...
Med andra ord: gärna!
------------------
Peter D
Oki, det tar en stund. Jag lägger upp det i wF Script.
Okej, jag har uppdaterat informationen (och lagt till en post) i min hjärna... ;)
------------------
Peter D
emission:
Du skulle inte vilja kommentera din kod lite så man fattar lite bättre vad alla funktioner gör... man är ju nyfiken :)
------------------
ibland tror jag att jag kan lite för lite än vad jag kan ....
Satt och tittade lite snabbt på din kod emission! Är det en inloggnings ruta för användare på datorn eller är det för att kolla mot en DB?
Såg att den kollade session, nått som jag eftersöker är en möjlighet att skydda alla filer i en mapp mot folk utan en t ex: Session("Username")
Är det vad ditt script gör?
------------------
Data-Doktorn
Min egen musik!
Mitt coverband
aleborg >>
Vad är egentligen problemet!? Man kan ju skriva IF session("userID") = "" THEN response.redirect "/index.asp" längst upp på alla sidor.
Jag håller med dig om att det är i krångligaste laget men om inte annat måste du väl endå öppna en databaskoppling som man då kan include, open.asp. Lägg session-frågan i den filen!
are you with!?
------------------
I sometimes wish I was famous.
Satt och tittade lite snabbt på din kod emission! Är det en inloggnings ruta för användare på datorn eller är det för att kolla mot en DB?
Det är en vanlig inloggningsruta. Användarkollen gör man som man vill, med detabas eller utan.
Såg att den kollade session, nått som jag eftersöker är en möjlighet att skydda alla filer i en mapp mot folk utan en t ex: Session("Username")
Är det vad ditt script gör?
Nej, för att skydda en hel mapp med HTTP-autenticering måste man in och pilla med webbservern. Antingen genom inställningar i IIS:en, eller genom ett ISAPI-filter, t.ex. Authentix.
[Redigerat av emission den 11 jul 2001]