webForumDet fria alternativet

Unspecified error..

3 svar · 198 visningar · startad av Bendro

BendroMedlem sedan jan. 20011 439 inlägg

Behöver lite hjälp..
Kollade runt med hjälp av sök, men de som jag hittade som frågat det här förut verkar ha kört på PWS..och att det var problemet. Jag ligger inte och kör på PWS..men får ändå detta problem.
Nämligen att det funkar fint att öppna databasen en gång..men skulle jag försöka en gång till får jag Unspecified Error...

Raden som klagas på ser ut så här:

conn.Open "driver={Microsoft access driver (*.mdb)}; dbq=D:\Inetpub\Webbs\keystone\db\keystone.mdb"

Är inte riktigt med på varför det funkar bra vid första försöket med sedan klickar. Väntar jag 1-2 minuter och försöker igen..så funkar det. Bara får att ågerigen klicka.

------------------
"Visst, en kvinna kan fejka en orgasm, men det krävs en man för att fejka ett förhållande."

cyprysMedlem sedan dec. 20003 105 inlägg

Har du stängt allt.

Conn.close
Set Conn = nothing

------------------
MVH // Cyprys
Cyprys
Synd att du inte kan köpa en voodoojordglob och sedan snurra på den fort som fan och skrämma skiten ur alla.

AddeladdeMedlem sedan jan. 20012 997 inlägg

Det brukar vara en del problem med att öppna dataförbindelser mot access databaser. pröva istället att öppna en system dsn. Då måste du först skapa en system dsn på databasen. Det gör du i kontrollpanelen odbc. Där väljer du sedan system dsn och skapar en ny. specificera sökvägen till datbasen och skriv ett namn.

Koden på sidan ser sedan ut på detta sett.

' Öppna dataförbindelsen
Set conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
conn.open "namnet", "användarnamn", "lösen"

Lycka till!!

------------------
Adde

BendroMedlem sedan jan. 20011 439 inlägg

Svar ja, jag har stängt allt.
Tror jag har hittat varför det krånglade...
Jag sitter med en gammal kod som jag skall göra ett admin-gränssnitt till. Vad jag inte visste var att han som kodat ursprungligen har lagt databasöppningen (plus allt annat t.ex font) i en session-variabel i Global.asa. Tydligen är det den som stör ut min kod. Testade att använda mig av samma session-baserade databasöppning och då funkade det.

Så om jag fattat det hela rätt...så öppnades databasen två ggr...en gång i session och en gång i min öppning...men stängdes bara en? Eller är jag helt ute och seglar?
Eftersom det funkade första ggn jag var inne borde ju inte de två öppningarna störa varandra..?
Någon mer som fått hjärnan kokt i hettan? :e

------------------
Oflexibilitet är varumärket för det instängda sinnet

[Redigerat av Bendro den 10 jul 2001]

Genererad på 366 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb