Har en liten fundering. Kan man uppdatera en function automatiskt efter ett visst antal sekunder? På mina sidor anropar jag en funktion för att visa banners. Varje gång sidan uppdateras visas en ny banner. Nu skulle jag även vilja att bannerna ska kunna roteras utan att jag för den skull behöver uppdatera sidan. Jag vill bara att funktionen skall köras om. Någon som vet hur man kan göra?
Antingen lägger du bannern i en iframe och refreshar iframen med jämna mellanrum, eller så gör du någon fin javascriptlösning som byter banner då och då.
Tack för ditt svar, men.
Alla banners är indelade i olika "zoner". I varje zone vill jag att det ska gå att kunna styra om zonen skall uppdateras inom en viss tidsintervall. Så varken iframe eller Javascript vill jag använda utan jag vill bara att funktionen skall köras om igen.
Nu skulle jag även vilja att bannerna ska kunna roteras utan att jag för den skull behöver uppdatera sidan.
Det är en omöjlighet att köra asp-kod utan att anropa servern och ladda om en *.asp-sida.
Du måste använda javascript som du sätter m.h.a. asp-kod eller som sagt en iframe.
Du kan väl iofs använda dig av dina zoner även med en javascriptslösning.
Du kan ju när sidan laddas plocka ur all den data som behövs och lägga det i ett javascript, som i sin tur laddar om sidan efter de premisser din "zondata" säger.
red/ ugh. Det är ju precis vad ni redan kommit fram till ser jag när jag till och med inser vad jag läser. :r
258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2