Hej,
Vet inte riktigt vart mitt inlägg passar in...men.....följande är problemet...
Jag har en admin sida där ett bekräftelse email ska skickas till kunder som lägger in annonser i en databas.
Får ihop ett email som öppnas och skickas med Outlook (och så vill kunden ha det) men...jag får inte till nån radbrytning i själva bodyn av emailet.
Har testat det mesta men...inget tycks funka... Nån som har förslag...*hoppas*
Här är koden just nu...där det står[!!!!] är platsen där jag vill ha radbrytning....HELP!
<a href="mailto:<%=rs2("email")%>?subject=Uw advertentie in theSAAB finder <%=rs2("spare_id")%>&body=Geachte heer/mevrouw <%=rs2("enamn")%>, [!!!!] Wij hebben vandaag uw advertentie geplaatzt. U kunt uw advertentie onder: <%=rs4("status")%>: <%=rs3("type_name")%>: <%=rs5("subgroup")%> finden."> <b> ZEND EMAIL </b> </a>
Hoppas på svar snaaart!
MvH
A
VideMedlem sedan dec. 19998 577 inlägg I VBScript så är vbcrlf konstanten för radbrytning, så <%=vbcrlf%> borde fungera...
------------------
Vide rox = new Vide();
rox.learn("C#");
webeye.nu
BendroMedlem sedan jan. 20013 039 inlägg Nu är jag kanske ute och cycklar helt. :) .men det ser ju ut som du är i HTML-läge...funkar inte <BR>? Antar att <B> taggen funkar?
Om inte..har du testat &vbCrLf ?
Är det föresten annsophie från LBS? :)
Var tydligen inte ute och cyklade helt..men Vide var ju före..som vanligt :e
------------------
"You can not solve todays problems with the same level of thinking that created the problems in the first place" Albert Einstein
[Redigerat av Bendro den 04 jul 2001]
Tack för sitt inlägg Vide....jag ska genast testa...*knattrar på* NEEEEEJ...det funkade inte....*suckar högt* skit också...måste kunna lösas på nåt sätt...
Fler förslag någon?!?!?!?!?!?!
-------------------------
Bendro...
Ha ha ha jo det är jag!! *ler* Känner jag dig?! Eller har du bara märkt min närvaro på intrat *ler*...nåväl..det är en liten värld...eller hur!
För övrigt så funkar inte <br> taggar och sånt...för det hela ligger i en hmm text sträng...så skriver jag <br> så skrivs det bara ut som <br>...så...
/A
"fortfarande desperat sökande efter en lösning"
emissionMedlem sedan dec. 19996 721 inlägg Det är varken ASP eller HTML utan en URL, så radbrytnigen ska ersättas med %0A, alt. %0D%0A . Görs enkelt genom att köra server.urlencode på hela klabbet..
Hmmm ok...
Jag har testat att liksom lägga in %0D%0A där jag vill ha en radbrytning...men det händer fortfarande ingenting...är det inte så man gör eller?! Jag tänkte att eftersom det funkar att slänga in alla andra teckenkoder och att dom funkar så borde det ju funka med %0D%0A också...men icke...raden rör sig inte ur fläcken...
Gör jag fel?! (uppenbarligen...men ändå)
Hmm och det där med server url encode...ja...jag vill liksom inte ta upp hela din dag...men jag vet inte ett smack om sånt *ler förläget*...så skulle man kunna få lite hmm mer detaljer...hur och var och så?!? *hoppas*
MvH
A
emissionMedlem sedan dec. 19996 721 inlägg Med risk för att jag tappat bort mig bland parenteser och citationstecken... :)
<a href="mailto:<%=rs2("email")%>?subject=<%=server.urlencode("Uw advertentie in the SAAB finder " & rs2("spare_id"))%>&body=<%=server.urlencode("Geachte heer/mevrouw " & rs2("enamn") & ", " & vbcrlf & " Wij hebben vandaag uw advertentie geplaatzt. U kunt uw advertentie onder: " & rs4("status") & ": " & rs3("type_name") & ":" & rs5("subgroup") & " finden.")%>"> <b> ZEND EMAIL </b> </a>
Själva principen med %0A fungerar. Lyckas det inte måste det bero på ditt mailprogram...
Ett alternativ är att du stoppar in texten i ett formulär, med fälten subject och body.
<FORM ACTION="mailto:<%=rs2("email")%>" METHOD="GET">
<INPUT TYPE="TEXT" NAME="subject" VALUE="blablabla">
<TEXTAREA NAME="body">
blablablbllabn
</TEXTAREA>
</FORM>