jag tänkte mig såhär... kan man inte göra följande;
just nu har jag så att i inkorgen kan man bocka för vilka mess man vill ta bort. Kan man inte då göra så att sidan radera.asp innehåller en if-sats som kollar om man tryckte på knappen "Ta bort" så ska det meddelande som är förbockat på sidan innan tas bort, men är det knappen "Flytta" som man tryckte på så ska den först göra en överflyttning och sedan ta bort messet från inkorgen för att det nu ligger i mappen te x "Övrigt"....??? hmm... ska försöka, men hjälp gärna mig!
jag vill bara göra så att man kan bocka för dom mess man vill flytta till en viss mapp. Jag har ju fått den att radera de mess man bockat för, men hur gör jag så att den flyttar mina mess + tar bort det messet man flyttade från inkorgen???
okej... nu har jag fixat tabeller mm... men hur ska jag göra asp-koden som fixar allt? jag har som sagt checkboxar som man bockar för vilka mess man vill flytta... men hur gör jag koden som gör så att om man valde att flytta den till övrigt mappen så messet försvinna från inkorgen (där mess alltid kommer från början) ngn?
SQL = "UPDATE [meddelande] SET [mapp_id]='" & Request.Form("mapp") & "' WHERE [id] ='" & Request.Form("id") & "'"
får felmess:
UPDATE [meddelande] SET [mapp_id]='2' WHERE [id] ='77'
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e07'
[Microsoft][Drivrutin för ODBC Microsoft Access] Typblandningsfel i villkorsuttryck.
/grodan3/raderamess3.asp, line 16