error '80020009'
men det står inge mer i felmeddelandet...
saken är den att när jag kör koden på min dator (winXP) så funkar det kanon, men sen när jag laddar upp den till servern (2003 webbserver) med samma MySQl databas så får jag felmeddelandet...
koden är simpel:
if Request.Querystring("do") = "add" then
SQL = "Select id,datum from dagbok where agarid = '"&Session("id")&"' order by datum desc"
set RecSet = Connect.Execute(SQL)
If not FormatDateTime(RecSet("datum"),2) = FormatDateTime(Now(),2) then
Connect.Execute("INSERT INTO dagbok (agarid,username,rubrik,datum,meddelande,last) VALUES('"& Session("id") &"','"& Session("username") &"','"& SQLEncode(Request.Form("rubrik")) &"','"& Now &"','"& SQLEncode(Request.Form("dagbok")) &"','0')")
Connect.Execute "UPDATE anvandare SET status = status + 0.02 Where id = '"&session("id")&"'"
Connect.Execute "UPDATE status SET dagbok = dagbok + 0.02 Where userid = '"&session("id")&"'"
end if
Response.Redirect "dagbok.asp?id="&Session("id")&""
end if
men jag använder exakt samma kod på ett annat ställe på samma sida, men när jag kör att man kommer till sidan via querystring, så knasar det så... kan det bero på olika versioner av iis? eller vad ska man göra?
men den är inte tom, det är det som är det knasiga =S
har gjort det... saken är den att jag kan inte hitta någe fel alltså... funkar ju klockrent på "vanliga" datorn...