webForumDet fria alternativet

Skicka formulär

ASP

4 svar · 263 visningar · startad av leniz

Medlem sedan aug. 2001676 inlägg
Frågan#1

Hej!

Jag undrar om det finns något tredje sätt att skicka formulär än dessa 2:

1. Den som fyller i formuläret får fylla i sin e-post adress men när formuläret skickas flyger det upp en sån här bekräftelse ruta som man måste klicka för och sen tar det ganska lång tid.

2. Formuläret skickas genom min egen e-post adress på sidan som ligger på samma webbhotell så det går snabbt och ingen ruta hoppar upp.

Det tredje alternativet som jag eftersöker är en blandning av dessa två. Nackdelen med alt 1 är att det tar tid och många blir rädda och kanske avbryter när de får upp en sån där ruta. Nackdelen med alt 2 är att det blir min e-post adress som står som avsändare och det blir då krångligare för den som får formuläret att besvara den person som egentligen skickade meddelandet.

Finns det något sätt att göra så att den som fyllt i formuläret står som avsändare så att man kan ta reply på det, utan att det för den delen flyger upp en sån där ruta?

Mvh Lena

Medlem sedan juli 20013 378 inlägg

Ehm...

Vad kör du med på serversidan (dvs vad skickar du formuläret till) ?

Något som webbhotellet har som heter JMail.

Mvh Lena

Medlem sedan juli 20013 378 inlägg

Aha...
Då flyttar jag din fråga från HTML, XHTML & CSS till ASP,VBScript - för det är där de som kan JMail finns här på wF

.

Hej!

Nu har jag forskat lite mer om detta. Det går visst inte göra på det viset på mitt webbhotell p.g.a. något viktigt spamskydd.

Killen på webbhotellet skrev dock att "Du kan antagligen skriva ett eget script som sätter "reply-to"-headern så att mailet skickas tillbaka till rätt adress."

Är det någon som gjort något liknande, alltså skrivit något sådant script som fungerar?

Vore otroligt tacksam om ni isf ville berätta hur!

Mvh Lena

266 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
138 ms — ändringar (db)