Är det nåt speciellt man ska behöva tänka på om man släpper ett arbete fritt?
------------------
I sometimes wish I was famous.
5 svar · 206 visningar · startad av Eclipse
Är det nåt speciellt man ska behöva tänka på om man släpper ett arbete fritt?
------------------
Tack för förtroendet... Du tror verkligen det västa om mig! :-)
Klart att det fungerar! Arbetet är rätt så dokumenterat, det kan givetvis bli nogrannare men frågan är om det tillför så mycket.
Jag är inte så pigg på att klistra in masssa copy notiser på alla sidor... det känns lite nördigt.... kanske bara en känsla. Det är inte det som är meningen med mitt open source test.
Syftet är i första hand att få utvecklingen att gå framåt.
------------------
Det var inget personligt mot dig, det är en standardpunkt som måste vara klar för att man skall släppa någonting löst.
Eftersom man med "open source" praktiskt taget säger "Ta min app och fortsätt att utveckla den", så är det mycket viktigt att det är väl dokumenterat.
Jag är inte så pigg på att klistra in masssa copy notiser på alla sidor... det känns lite nördigt....
Nja, jag menade inte copynotiser, då tappar du ju syftet. Vad jag menade var att du skulle lägga in kontaktinformation så att den som fortsätter att utveckla kan få tag på dig, t.ex frågor om koden, han/hon kanske vill berätta om sin vidareutveckling av ditt program... detta är ju självklart intressant för dig.
Mvh, Vide
------------------
Vide rox = new Vide();
rox.learn("C#");
webeye.nu
Om möjligheten ges tar jag allt personligt! ;-)
---
Jag har kontaktinfo på två ställen, en gång i koden och en på en html sida. Båda sidorna är vitala och dom personer som missar dessa sidor är inte den tänkta användaren... You can't please 'em all.
---
Om man inte lägger in massa saker man får och inte får göra med koden, får man lida för det i efterhand!?
Nån kanske hittar på massa trix och sen skyller det på mig... men så dumma är väl endå inte folk!?
------------------
Skulle inte oroa mig för det...
Men det finns fler sätt å ha lite koll på vad som händer med koden.
Du kan bland annat skriva typ:
-Please don't modify/change anything in this script!
-This script may be used freely as long as this msg is intact!
-Orginal version of this script is only avalible @ www.dinhp.com.
osv...
Ett tips, skriv typ: "Plz send feedback to bla@bla.com". E ganska kul å se vad folk tycker om en arbete.
------------------
*g0sA*