Hej! Jag använder mig av denna kod! Den ska räkna ut hur många träffar den får i min sökmotor. Använder mig av "SQL_CALC_FOUND_ROWS". Så här:
SQL = "SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS user, namn, epost, hemsida, msn, alder, kon, bild, reggad, id, bor FROM anv WHERE "& User & Namn & Epost & Hemsida & MSN &""
Sedan skriver jag ut det så här:
<%=RS(0)%>
Men jag får detta felmess:
ADODB.Field error '80020009'
Either BOF or EOF is True, or the current record has been deleted. Requested operation requires a current record.
/sok_tjanst_sok.asp, line 0
Någon som vet hur jag ska göra?
Mvh Andreas
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Vad innehåller variablerna User, Namn, Epost, Hemsida och MSN? Hur ser alltså den färdiga SQL-frågan ut?
Har du provat att köra den SQL-frågan i något annat verktyg för MySQL, exempelvis MySQLFront?
@nders skrev:
Vad innehåller variablerna User, Namn, Epost, Hemsida och MSN? Hur ser alltså den färdiga SQL-frågan ut?
Har du provat att köra den SQL-frågan i något annat verktyg för MySQL, exempelvis MySQLFront?
ser ut så här:
IF Request.Form("user") <> "" Then
User = " anv.user LIKE '%" & FixSql(Request.Form("user")) & "%' AND "
Else User = ""
End IF
Men så fort jag tar bort SQL_CALC_FOUND_ROWS så funkar det!
Och det är <%=RS(0)%> som ger felmesset...
LarsGMedlem sedan dec. 200012 464 inlägg Det finns inga poster som motsvarar dina sökvillkor. Lägg in en kontroll
if rs.eof then
'-- finns inget
else
' -- finns
end if
LarsG skrev:
Det finns inga poster som motsvarar dina sökvillkor. Lägg in en kontroll
if rs.eof then
'-- finns inget
else
' -- finns
end if
Men jag får ut poster, allt funkar, utom längst ner, då jag har koden <%=RS(0)%>...
LarsGMedlem sedan dec. 200012 464 inlägg Då ser väl din kod ut så här
while not rs.eof
'...
rs.movenext
wend
response.write rs(0)
LarsG skrev:
Då ser väl din kod ut så här
while not rs.eof
'...
rs.movenext
wend
response.write rs(0)
Den skriver ut "2", men jag får 5 träffar.. så hur sätter jag in funktionen i sql-frågan?