Jag sitter för tillfället och jobbar med ett företags intranät och funderar just nu på hur en sökfunktion för detta intranät skulle kunna utformas.
Problemet är att detta intranät helt och hållet är uppbyggt med statiska html-sidor och jag vet därför inte hur en sökfunktion ska byggas.
Tidigare när jag skrivit sökfunktioner har det hela byggt på att allt som ska vara sökbart har legat i en databas men så är alltså inte fallet nu.
Går detta att lösa på ett bra sätt? Jag behöver ingen detaljerad beskrivning, är mest ute efter en idé eller kanske någon som säger att det inte går överhuvudtaget.
Välkommen till WF oola!
Ditt inlägg känns felpostat, då detta forum(ASP, VBScript) syftar till mer direkt felsökning och andra frågeställningar.
Skulle kanske passa bättre i webbutveckling övrigt.
Klicka på "rapportera till moderatorn" och be han flytta inlägget.
Det är just det. Har ingen aning om hur sökningen ska se ut. Det är ju bara massor av html-dokument som ska genomsökas och jag vet inte riktigt hur det ska kunna göras.
Det m_soderlund frågade var om asp överhuvudtaget funkar ... därav: Knåpa ihop en enkel asp-sida och se om den fungerar överhuvudtaget.
Sedan, om det funkar, så kan du bygga lösningen med hjälp av tex FileSystemObject ... dvs, öppna varje html-fil och sök efter det som efterfrågas. Inte optimalt, men det går ...
cya,
/PatrikB
254 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e