Jag har gjord en sajt där kunden uppdaterar texterna via formulär. När han klipper och klistrar från word följer tyvärr words egna formateringar med :( Hur göra för att undvika detta? Nu har jag sagt till om att använda anteckningar, men det finns väl nåt smidigare sätt att göra det på?
Vilka formateringar är det som kommer med? Om det är radbrytningar eller likn?
Du kan alltid köra REPLACE.
REPLACE(request.form("texten"), bytut, motdetta)
T.ex. radbryt så skriver du vbcr på bytut. Om du inte vill att något ska komma upp så skriv "" ist för motdetta.
------------------
MVH // Cyprys Cyprys
Synd att du inte kan köpa en voodoojordglob och sedan snurra på den fort som fan och skrämma skiten ur alla.
Du kan använda en regexp för att filtrera bort all HTML som Word trycker dit. Antingen gör du det på servern, när dokumentet sparas, eller med Javascript, direkt i fönstret.
Pattern för att ta bort HTML:
"<[^>]+>"
PS. Jag antar att din pryl bygger på contenteditable, och att det är därför som det spökar. DS
Det är mycket som kan spöka när man klipper och klistrar från word, speciellt om de använder ngt speciellt teckensnitt har jag märkt.
Att bygga så att det blir helt bullet proof e ett mastigt jobb har jag märkt för det kommer hela tiden ny errors från kunder som klipper och klistrar från word.
Själv brukar jag rekomendera de att ALLTID använda sig av Verdana om de absolut måste klippa och klistra från Word. Det brukar hjälpa.
cya,
PatrikB
------------------
*Det tar sig sa han som hade eld i håret*