lenizMedlem sedan aug. 2001676 inlägg Hej!
Jag har inte tillgång till någon Mac men har hört av några med Mac att det inte går att ladda upp filer via SoftArtisans File up 3.32 som jag använder på mitt webbhotell.
De får inget felmeddelande men filerna laddas inte upp.
Är det någon som känner till detta problem och om man kan göra något åt det?
Mvh Lena
EsenMedlem sedan mars 20024 456 inlägg Tyvärr, Kör inte heller med Mac... Och vill gärna veta...
sebbzMedlem sedan juli 2000297 inlägg
Esen skrev:
Tyvärr, Kör inte heller med Mac...
(offtopic)
MEN MÄNNISKA! har du inget svar på hennes fråga, så SVARA INTE.
jag blir tokig.
QimenMedlem sedan juni 20015 009 inlägg
Esen skrev:
Du har tydligen inte förstått hur man beter sig på ett forum? :q :l :x
EsenMedlem sedan mars 20024 456 inlägg
sebbz skrev:
Esen skrev:
(offtopic)
MEN MÄNNISKA! har du inget svar på hennes fråga, så SVARA INTE.
jag blir tokig.
Okey, men måste väl tillägga att era två inlägg var ganska meningslösa också isåfall (Qimen och Sebbz).
Två inlägg för att tala om att jag inte får göra ett inlägg, Det finns PM för det isåfall. Så klaga inte så mycket på ett jag skrev att jag inte kör med Mac och min mening med inlägget var att jag gärna också vill veta detta svaret på hennes fråga, Men som sakt kanske inte framgår så tydligt...
JymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg On-topic:
Om jag förstår dokumenationen rätt, läste den väldigt snabbt, behöver man dekoda filer uppladdade med mac annorlunda än de med PC. Du behöver titta på MacBinary.
For IE 4.5 for the Mac:
With Internet Explorer 4.5, Microsoft changed the implementation of uploading. On Macintosh systems, files are stored in two parts - a resource fork and a data fork. Previous to Internet Explorer 4.5, only the data fork was being sent. However, the latest version of Internet Explorer for the Macintosh now uploads both the data fork and the resource fork in MacBinary format, which our software is not currently equipped to handle. Thus, SA-FileUp now combines both forks into one unusable file. A future release of SA-FileUp will feature MacBinary decoding. For now, the only solution is to use another browser to upload the files. Netscape Navigator 4.0 and 4.5 and Internet Explorer 4.0 can all upload files from the Macintosh without this problem.
Off-topic:
Esen:
jag tycker det är okej som dom gjorde, eftersom det måste poängteras att så gör man inte. Visst går det att skicka PM eller liknande men då syns d inte för andra och då tar kanske nån efter. Du har ju gjort detta på flera ställen.
Om du också vill veta svaret på frågan, bevaka tråden då, du behöver inte skriva "jag undrar också".