Du kan inte ändra dessa rättigheter via VBScript, nej. Inte vad jag vet. (och tur är väl det)
En ny mapp skall ärva de rättigheter från den mappen den skapas i.
3 svar · 286 visningar · startad av ampy
Har en fråga angående OveRRidE's upload-script.
När jag laddar upp filer till en mapp (som jag har satt läs- och skrivrättighet på) som får de uppladdade filerna varken läs- eller skrivrättighet. Kan man ställa in detta i scriptet?
På webbhotellet verkar inte denna inställning finnas med i kontrollpanelen, att filerna ska ärva mappens rättigheter.
Du kan inte ändra dessa rättigheter via VBScript, nej. Inte vad jag vet. (och tur är väl det)
En ny mapp skall ärva de rättigheter från den mappen den skapas i.
Problemet är att filerna inte gör det. Har dock kommit på en annan lösning. Om man skriver över en fil som har läs- och skrivrättighet får även den nya filen dem rättigheterna.
Därför tänkte jag göra så att jag har en "tom" bild på servern som har båda rättigheterna. När man laddar upp en ny bild, säg att den heter "webforum.jpg", så kopierar jag först den "tomma bilden" och sparar den nya kopian som "webforum.jpg", därefter skriver jag över den "webforum.jpg" med riktiga "webforum.jpg".
Men vet dock inte hur man kopierar en bild i detta upload-script.
Skulle vilja ha den placerad här isf om det är möjligt att fixa:
Set objFile = objUpload.Form("theFile")
'## -- check if we have a file --
If objFile.IsFile Then
'## -- file exists. proceed saving file. --
## -- kopiera "/img/kp/empty.jpg" och spara som ("/img/kp/" & ""&session("userid")&".jpg"
Call objFile.SaveToFile(Server.MapPath("/img/kp/" & ""&session("userid")&".jpg"), True)
Kontakta ditt webbhotell, du skall inte behöva göra sådär. Ärver inte filerna rättigheterna, är det något som är fel.