M@rtinMedlem sedan dec. 19992 085 inlägg Förstår inte hur det kan bli fel men det blir det :(
SQL = "UPDATE medlemmar SET level=" & Request.Form("level") & ", losenord = '" & Request.Form("pass") & "', fornamn='" & Request.Form("fnamn") & "', efternamn='" & Request.Form("enamn") & "', email='" & Request.Form("email") & "', hemsida='" & Request.Form("hemsida") & "', stad='" & Request.Form("stad") & "', info='" & Request.Form("info") & "', alder='" & Request.Form("ar") & "-" & Request.Form("manad") & "-" & Request.Form("dag") & "', kon='" & Request.Form("kon") & "' WHERE anvandarnamn = '" & Session("anvandarnamn") & "'"
Felet är syntax fel i uptade-uttryck och jag är nästan säker på att felet ligger i uppdateringen av level. Men jag kan inte se felet :(
------------------
//M@rtin || Peachy.nu\\
Sue Me!
Du har inga '-tecken på level men det ska nog inte påverka...hmmm
------------------
Alltid lär man sig något nytt varje dag...
varför tror du att det är fel på just level?
------------------
Alltid lär man sig något nytt varje dag...
M@rtinMedlem sedan dec. 19992 085 inlägg Nej det är ju en integer så då har man väl inga '-tecken?
Tar jag bort level så fungerar det så det måste vara den som förstör.
------------------
//M@rtin || Peachy.nu\\
Sue Me!
LarsGMedlem sedan dec. 200012 464 inlägg Level är ett reserverat ord i SQL
------------------
essentitia preter non sans multiplicandum
M@rtinMedlem sedan dec. 19992 085 inlägg Jaha! Det förklarar saken! Tack!
Synd bara att jag måste ändra på alla sidor och databaser nu ;)
------------------
//M@rtin || Peachy.nu\\
Sue Me!
PatrikBMedlem sedan mars 20002 836 inlägg Räcker med att du klammrar level i sql-frågan så funkar det, så slipper du ändra i db-oxå
strSQL = ".... [level] ....
cya,
PatrikB
------------------
*Det tar sig sa han som hade eld i håret*
M@rtinMedlem sedan dec. 19992 085 inlägg Tur att jag inte börjat ändra då ;)
Tack för all hjälp. Det här har jag lärt mig mycket på :)
------------------
//M@rtin || Peachy.nu\\
Sue Me!
PatrikBMedlem sedan mars 20002 836 inlägg För att komma runt sådant som reserverade ord så har jag alltid prefix före i fältnamnen och tabellnamnen:
ex:
För en tabell: TBL_TABLE_NAME
För ett fält: FLD_FIELD_NAME
då slipper man oroa sig för reserverade ord + att jag ser direkt att det är ett tabellnamn, prefix: TBL_ och för fältnamn, prefix: FLD_
cya,
PatrikB
------------------
M@rtinMedlem sedan dec. 19992 085 inlägg Det kanske var en bra ide. Men det tar nog ett tag att vänja sig ;)
------------------
//M@rtin || Peachy.nu\\
Sue Me!
PatrikBMedlem sedan mars 20002 836 inlägg e en fråga om att BESTÄMMA sig att göra det. ;)
cya,
PatrikB
------------------