cyprysMedlem sedan dec. 20003 563 inlägg Har haft ett script som jag gjort och använder ganska flitigt. Det verkade även ganska rätt i tiden så jag lägger väl upp det.
Ett script som helst läggs i wwwroten och som sedan kan visa alla databaser i underfolders m.m. Du kan välja vilken databas och tabell du vill visa. Kan även visa lösenordsskyddade databaser. (Mot att du skriver in lösenord såklart)
Kan vara bra föra att få översikt över hur databaserna ser ut.
Även i lärande syfte.
http://www.cyprys.com/wf/databasspejare.zip
------------------
MVH // Cyprys
Cyprys
Synd att du inte kan köpa en voodoojordglob och sedan snurra på den fort som fan och skrämma skiten ur alla.
Det är nog ett script som inte gratis webhotellen kommer gilla riktigt...haha...:)
Fick upp tre databaser från webhotellet?
------------------
Alltid lär man sig något nytt varje dag...
cyprysMedlem sedan dec. 20003 563 inlägg Den håller sig inom reglerna och om det strider mot vad gratishosten tycker så har de varit usla på att ordna rättigheterna.
Dock så skulle jag vilja påpeka att i alla fall jag bara använder den på egna datorn. Har inte testat den andra servrar. Men jag antar att det bara är att testa.
Fick upp tre databaser från webhotellet?
Hur menar du?
------------------
MVH // Cyprys
Cyprys
Synd att du inte kan köpa en voodoojordglob och sedan snurra på den fort som fan och skrämma skiten ur alla.
[Redigerat av cyprys den 26 jun 2001]