webForumDet fria alternativet

JMail-trubbel

ASP

2 svar · 275 visningar · startad av Andiee

Medlem sedan mars 2000167 inlägg
Frågan#1

Nya områden för mig, just nu!

Set msg = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail") 
msg.Logging = true
msg.ServerAddress = "mail.friserverplads.dk:25"

msg.Sender = "bki@sunnana.net" 

msg.AddRecipient RecSet2("fld_mot_epost")
msg.Subject = "Ett kort!"

msg.appendText "Du har fått ett kort! "
msg.appendText "" & vbNewline & "" & vbNewline & "" & RecSet2("fld_avs_namn") & " (" & RecSet2("fld_avs_epost") & ") har skickat ett kort till dig."
msg.appendText "" & vbNewline & "För att kolla på kortet klickar du bara på länken lite längre ner i texten eller kopierar adressen och klistrar in i adressfältet i din webbläsare." & vbNewline & "" & vbNewline & "http://friserverplads.dk/sunnana/kollakort.asp?id=" & RecSet2("fld_id") & "&avs=" & RecSet2("fld_avs_epost") & "&mot=" & RecSet2("fld_mot_epost") & ""
msg.appendText "" & vbNewline & "" & vbNewline & "Ha det bra / Andreas - BKI Sunnanå"

msg.Priority = 3

msg.Execute

ger mig följande fel:

jmail.SMTPMail error '8000ffff'

The message was undeliverable. All servers failed to receive the message .execute() { Trying server mail:mail.friserverplads.dk:25 Error: 503 Unexpected command or sequence of commands. <- 220 webdomain.dk ESMTP MDaemon 3.5.3 ready -> EHLO webserver <- 250-webdomain.dk Hello webserver, ESMTP hello! 250-ETRN 250-AUTH LOGIN CRAM-MD5 250-8BITMIME 250 SIZE 0 -> MAIL FROM:<bki@sunnana.net> <- 250 <bki@sunnana.net>, Sender ok -> RCPT TO:<zizo@hem.utfors.se> <- 550 <zizo@hem.utfors.se>, Recipient unknown -> DATA <- 503 Unexpected command or sequence of commands. 1 of 1 servers failed

/sunnana/skicka.asp, line 107

Rad 107 är just "msg.Execute"??

Som sagt, nytt område för mig så hjälp är mer än välkommet...

------------------
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mvh, Andreas
zizo@hem.utfors.se

Medlem sedan mars 20002 836 inlägg

Det beror nog på att mail-servern inte Relayar ditt mail med adressen: bki@sunnana.net

Din mailadress måste nog ha ett konto på mail-servern.

Det kan oxå vara så, om det är en fri-host att deras mail-server e bannad som en spam server och då kommer inte vissa mailservrar att ta emot mail från den servern.

cya,
PatrikB

------------------
*Det tar sig sa han som hade eld i håret*

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg

har haft samma problem och det handlar om hur mailservern relayar mail precis som han före mig sa :)

------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Jag hör till dom som betalar mina räkningar med glädje, men dom vill hellre ha betalt i pengar.

258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)