dapMedlem sedan dec. 1999151 inlägg På min site får jag tätare och tätare felmeddelandet:
Request Cannot Be Serviced
The site has exceeded its resource limit and cannot process this request.
Webbhotellet säger att det är något i min kod. Jag kör ASP mot en SQL-databas. Använder ASPImage på nästan alla sidor. På ett fåtal anvaänds ASPMail. Jag har gått igenom koden och försökt "Set Variabel = Nothing" liksom Conn.Close.
Webbhotellet säger vidare att det skrivs onormalt många tempfiler på min site. De har även sagt att det är ASP-tjänsten som spökar.
Någon som råkat ut för detta? Någon som har en ledtråd?
::dap
JosefMedlem sedan mars 20023 561 inlägg Enligt felmeddelandet tolkar jag det som att din site är överbelastad...
dapMedlem sedan dec. 1999151 inlägg 19000 hits, 564 visits förra veckan.
Vad man mer kan utläsa ur statistiken är att 129 nedladdningsförsök gjordes på en viss author.exe under mars. Söker man på den så talas det Frontpage Extensions error mm.
Det absolut största antalet hits har thumbnail.asp. Den filen genererar thumbnails "on the fly" dvs den tar en bildfil på disken och gör en mindre variant av den. Kanske den ställer till det.
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Det låter som du drar för mycket bandbredd, dvs skickar ut för många bytes till klienterna.
Minska storleken på html-kod och bilder. Om du har en sida som skapar thumbnails, hur ofta genereras thumbnails till klienten? Om jag vore du skulle jag generera thumbnails en gång och skriva dem till disk, så kan klienternas browsers cacha dessa och de behöver inte skapas / skickas varje gång.
dapMedlem sedan dec. 1999151 inlägg Det är nog thumbnail-genereringen som är orsaken till problemet. Jag återkommer i frågan, när vi testat.