webForumDet fria alternativet

Linje i en tabell

ASP

7 svar · 170 visningar · startad av dxilaban

Medlem sedan apr. 200429 inlägg
Frågan#1

Jag har ett litet problem med min serietabell. Jag vill ha ett streck under nummer 1. Och två streck på nr 9. Ett över och ett under. Menar så här.

1.Liverpool
-------- Streck
2.sadasd
3.asdasd
4.sadasd
5.asdasd
6.asdasd
7.asdasd
8.dsad
-------------------------------
9.sdasd
-------------------------------
10.sdsa
11.dsa
12.asdas

Använder denna koden när jag listar nummerna

<%
RecordCounter = RecordCounter + 1
If RecordCounter Mod 2 = 1 Then
Response.Write ""
Else
Response.Write ""
End If
%>
<td><div align="right">
<%Response.Write(RecordCounter)
RecordCounter = RecordCounter%>
.</div></td>

Någon som har en lösning på detta?

Medlem sedan sep. 20011 722 inlägg

Så här kanske:

<% 
Response.Write ""
Else
Response.Write ""
End If
%>
<td><div align="right">
If RecordCounter = 1 OR RecordCounter = 8 OR RecordCounter = 9 Then Response.Write "-------------------------------"
.</div></td>

Förstår inte riktigt meningen med If RecordCounter Mod 2 = 1 Then eller RecordCounter = RecordCounter? Om det är fullständig kod skulle du kunna ta bort if satsen och sista kodraden.

Blir lite fel. Kan du rätta till min tabell. Vet inte var jag skall sätta If RecordCounter. Kan du hjälpa mig

<td class="mininyhet"><div align="right"></td>
If RecordCounter = 1 OR RecordCounter = 8 OR RecordCounter = 9 Then Response.Write "-------------------------------"
.</div>
<td class="mininyhet"><%=(rsSerietabell.Fields.Item("rsLag").Value)%></td>
<td><div align="center"><%=(rsSerietabell.Fields.Item("SumMatcher").Value)%></div></td>
<td><div align="center"><%=(rsSerietabell.Fields.Item("SumrsVunna").Value)%></div></td>
<td><div align="center"><%=(rsSerietabell.Fields.Item("SumrsOavgjorda").Value)%></div></td>
<td><div align="center"><%=(rsSerietabell.Fields.Item("SumrsForlust").Value)%></div></td>
<td><div align="center"><%=(rsSerietabell.Fields.Item("SumrsMal").Value)%></div></td>
<td><div align="center">-</div></td>
<td><div align="center"><%=(rsSerietabell.Fields.Item("SumrsInslappta").Value)%></div></td>
<td><div align="center"><%=(rsSerietabell.Fields.Item("SumrsLag").Value)%></div></td>
<td><div align="center"><%=(rsSerietabell.Fields.Item("Malskillnad").Value)%></div></td>
</tr>

Medlem sedan dec. 200012 464 inlägg

Flyttas från SQL

Lite svårt att veta exakt hur du vill ha det men testa följande:

.</div>
<td><div align="center"><%=(rsSerietabell.Fields.Item("SumMatcher").Value)%></div></td>
<td><div align="center"><%=(rsSerietabell.Fields.Item("SumrsVunna").Value)%></div></td>
<td><div align="center"><%=(rsSerietabell.Fields.Item("SumrsOavgjorda").Value)%></div></td>
<td><div align="center"><%=(rsSerietabell.Fields.Item("SumrsForlust").Value)%></div></td>
<td><div align="center"><%=(rsSerietabell.Fields.Item("SumrsMal").Value)%></div></td>
<td><div align="center"><%=(rsSerietabell.Fields.Item("SumrsInslappta").Value)%></div></td>
<td><div align="center"><%=(rsSerietabell.Fields.Item("SumrsLag").Value)%></div></td>
<td><div align="center"><%=(rsSerietabell.Fields.Item("Malskillnad").Value)%></div></td>
</tr>
<%
If RecordCounter = 1 OR RecordCounter = 8 OR RecordCounter = 9 Then Response.Write "<TR><TD COLSPAN=""10"">------------------------------- </TD></TR>"
%>

Mitt problem ser ut såhär efter din kod: var skall jag ändra så det blir rätt.

1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.

Liver 2 1 1 0 2 - 1 4 1
__
Skan 1 1 0 0 3 - 0 3 3
mor 1 1 0 0 3 - 1 3 2
Näs 1 1 0 0 2 - 1 3 1
Olic 1 1 0 0 1 - 0 3 1
Kulla 1 0 1 0 1 - 1 1 0
IFK 1 0 1 0 1 - 1 1 0
FBK 1 0 1 0 1 - 1 1 0
_
_
Vell 1 0 0 1 1 - 2 0 -1
_

Min kod ser ut såhör nu:

<tr class="mininyhet">
<%
Response.Write ""
Else
Response.Write ""
End If
%>
.</div>
</tr>
<%
If RecordCounter = 1 OR RecordCounter = 8 OR RecordCounter = 9 Then Response.Write "<TR><TD COLSPAN=""10"">____________________________________________</TD></TR>"
%>

Fel av mig. Det funkar nu :) En annan sak bara. Om jag vill att ett lag skall vara fet hur gör jag då? Ex jag vill att hela nr 1 skall vara fett stil

Då får du använda dig av yterligare en if-sats. Rensade även bort en del <% och %> och ersatte de med Response.Write, både snyggare och snabbare. Tog även bort en onödig if sats. Hoppas det fungerar. :)

<tr class="mininyhet">
<% 
Dim BoldStart, BoldStop
If RecordCounter = 1 Then BoldStart= "<B>" : BoldStop = "</B>" ElseIf BoldStart = "" : BoldStop = ""

Response.Write "<td class=""mininyhet""><div align=""right""></td>" & Response.Write(RecordCounter) &" "&_
    ".</div>"&_
   "<td class=""mininyhet"">"&BoldStart&""&(rsSerietabell.Fields.Item("rsLag").Value)&""&"&BoldStop&"</td>" & _
   "<td><div align=""center"">"&BoldStart&""&(rsSerietabell.Fields.Item("SumMatcher").Value)&""&"&BoldStop&"</div></td>" & _
   "<td><div align=""center"">"&BoldStart&""&(rsSerietabell.Fields.Item("SumrsVunna").Value)&""&"&BoldStop&"</div></td>" & _
   "<td><div align=""center"">"&BoldStart&""&(rsSerietabell.Fields.Item("SumrsOavgjorda").Value)&""&"&BoldStop&"</div></td>" & _
   "<td><div align=""center"">"&BoldStart&""&(rsSerietabell.Fields.Item("SumrsForlust").Value)&""&"&BoldStop&"</div></td>" & _
   "<td><div align=""center"">"&BoldStart&""&(rsSerietabell.Fields.Item("SumrsMal").Value)&""&"&BoldStop&"</div></td>" & _
   "<td><div align=""center"">-</div></td>" & _
   "<td><div align=""center"">"&BoldStart&""&(rsSerietabell.Fields.Item("SumrsInslappta").Value)&""&"&BoldStop&"</div></td>" & _
   "<td><div align=""center"">"&BoldStart&""&(rsSerietabell.Fields.Item("SumrsLag").Value)&""&"&BoldStop&"</div></td>" & _
   "<td><div align=""center"">"&BoldStart&""&(rsSerietabell.Fields.Item("Malskillnad").Value)&""&"&BoldStop&"</div></td>" & _
   "</tr>"

If RecordCounter = 1 OR RecordCounter = 8 OR RecordCounter = 9 Then Response.Write "<TR><TD COLSPAN=""10"">____________________________________________</TD></TR>"
%>

Föresten, använd gärna [KOD]-taggarna när du postar kod.

255 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)