Jag är nästintill 100% säker på att man inte kan styra avloggningen via sessioner... Det är troligtvis någon inställning man får göra på servern.
------------------
SPiN, bjorne.w@telia.com
-- They pretend to pay me, I pretend to work --
2 svar · 244 visningar · startad av CokeLight
Hejsan allihopa,
Hur låter man användare logga av efter att de loggat in via en sån där pop-up ruta som dyker upp då Anon. Login har blivit avaktiverat..?
Först tänkte jag att man kanske måste sätta namnet till en session variabel (så att det fanns någonting man kunde logga av) och provade först att i Global.asas Session_OnStart sätta:
session("curUser") = request.servervariables("LOGON_USER")
..fick inte bra resultat och provade utan Global.asa och det gick lite bättre (namnet blev tillgängligt på alla sidor).
Men när jag använde session.abandon så hände ingenting (jag testade att skriva ut session("curUser") direkt efteråt och namnet fanns fortfarnade med).
Är det någon som vet hur man loggar ut användare då de loggat in med "Anon Access"?
Om någon vet hur man utöver detta vet hur jag i samband med detta Session_OnStart/End blir jag ännu gladare :)
Jag förklarar gärna om något var oklart.
------------------
"Between stimulus and response is a pause wherein our ability to choose lies".
Jag är nästintill 100% säker på att man inte kan styra avloggningen via sessioner... Det är troligtvis någon inställning man får göra på servern.
------------------
SPiN, bjorne.w@telia.com
-- They pretend to pay me, I pretend to work --
Hej Spin..
tack för input.. aj då.. det var ju synd.. jag ska undersöka serverinställningar som du föreslog.. kan man kontrollera det via IIS på nåt sett borde man isåfall även kunna anropa den funktionen via sin websida med kod..
.. om det går ska jag skriva det :)
------------------
"Between stimulus and response is a pause wherein our ability to choose lies".