Jag har tagit info ur ett excelark och har då använt mig utav getstring(), vilket jag aldrig använt innan. Det närmaste är getrows vilket har en helt annan funktion vad jag fattat.
<%
Set rs = conn.execute("SELECT * FROM Namn")
response.write rs.getstring
%>
När man definerar området "Namn" i excelfilen så görs det direkt i Excel. Går det att göra genom ASP-koden?
Då jag aldrig använt getstring så vet jag inte alla dess... attribut kanske man kallar det. Kan man göra en slags paging eller starta från rad 34 som exempel. Frågan är då ungefär vad man kan hitta på med getstring. Den verkar ganska begränsad.
Men om jag har ett definerat namn med flera kolumner så hamnar de efter varann i strängen som man får utan några speciella separationstecken.
Hur skulle man kunna få kolumnerna som de är i excelarket. Jag fattar getstring så mycket att jag fått det att stå något efter varje rad, men inte efter varje rad för båda kolumnerna.
Vad jag menar är att jag vill ha 2 st <td> per <tr> där kolumnerna får en varsin kolumn i tabellen. Och det då när objektet är detsamma, om det går?
Alltså att man inte behöver skapa RS1 och RS2 eller likn. Går det?
Som ni ser är getstring ganska nytt. Hoppas någon kan sprida lite ljus över funktionen.
------------------
MVH // Cyprys
Cyprys
Synd att du inte kan köpa en voodoojordglob och sedan snurra på den fort som fan och skrämma skiten ur alla.