RinaldoMedlem sedan mars 20014 214 inlägg Jag har ett forum som fungerar utmärkt.
Inna jag lade upp sidan så såg db-kopplingen ut så här:
<%
Set Connect = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Connect.Open "driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};dbq=c:\InetPub\wwwroot\applications\forum2\forum\db\db.mdb"
%>
Jag förstod att jag var tvungen och ändra den när jag lade upp den så jag ändrade sökvägen till detta:
<%
Connect.Open "driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};dbq=http:\\www.800india.com\Computers\supercentralen\db\db.mdb"
%>
Den hittar emmerlertid inte databasen nu. Kan någon säga vad som är felet. Jag är nästan säker på att db ligger där jag hänvisar till.
ERR0RMedlem sedan dec. 2000596 inlägg Du måste ha den lokala databasadressen...
Alltså i vilken mapp o.s.v databasen ligger i på servern.
------------------
Buuuu för signatur! :)
RinaldoMedlem sedan mars 20014 214 inlägg Öhh, vad menar du med det? Man startar sidan på default.asp där anslutningen ligger och i en undermapp som heter db ligger db.mdb.
ERR0RMedlem sedan dec. 2000596 inlägg Som jag sa så måste du ha den lokala adressen till databasen.
Ex.
<%
Connect.Open "driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};dbq=c:\inetpub\wwwroot\applications\forum2\forum\db\db.mdb"
%>
...
Om du inte förstår så kan du ju ha
<%
Connect.Open "driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};dbq="&Server.MapPath("db\db.mdb")
%>
------------------
Buuuu för signatur! :)
[Redigerat av ERR0R den 23 jun 2001]
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg du kan inte ha en internetsökväg i din databaskoppling, så det borde se ut ungefär så här:
<%
Connect.Open "driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};dbq=" & server.mappath("\db\db.mdb")
%>
------------------
<A HREF="http://cartman.nu" TARGET=_blank>
can i borrow your goat?
</A>