Välkommen till wF!
Vad är det Du vill lära dig, ASP eller .NET?
I vilket som av fallen kanske en bok vore ett bra alternativ om internet inte ger Dig tillstymmelse?
Mvh
10 svar · 647 visningar · startad av iordache
Jag har hållt på länge att designa hemsidor å är hemma när det gäller HTML men nu vill jag lära mig något nytt. Har varit inne på några sidor om asp.net....men jag fattar ändå inte. Jag skulle vilja göra en egen gästbok som jag har kontroll över med asp å en "veckans fråga" med asp. Någon som har tålamod å vill lära mig hur man gör =)
Tackar för hand
M.v.H
Eduard Iordache(.se)
Välkommen till wF!
Vad är det Du vill lära dig, ASP eller .NET?
I vilket som av fallen kanske en bok vore ett bra alternativ om internet inte ger Dig tillstymmelse?
Mvh
iordache skrev:
känns dumt att lära sig gammal teknik när det finns nyare ute :)
Håller med om det :)
Du får helt enkelt börja från grunden. 4GuysFromRolla har ett lagom överflöd av artiklar gällande ASP.NET och den sidan är nog en bra början.
Och, som sagt, välkommen till wF :bire
tackar så mkt för hjälpen :)
De e bara å börja läsa.....hoppas bara jag kommer lära mig, fast det måste jag göra....kan alla andra så kan jag också :) Tar väl lite tid att lära sig :)
Tack för hjälpen!
Finns även en väldigt bra quickstart på http://asp.net/Tutorials/quickstart.aspx
och vill du ha tutorials på svenska så finns det på http://www.idg.se/webstudio/pub/object.asp?id=19
Kör så det ryker. Det är inte så svårt som det ser ut så länge man läser igenom exemplen ordentligt.
tackar för all hjälp jag har fått från dig!!
Inget är svårt om man kan det...iaf nu i början fattar jag ingenting men jag ger inte upp så lätt :)
P.s Hur får jag förbindelse till min databas? D.s
Var kan man ladda hem "Microsoft Internet Information Services" Behöver visst det
Microsoft Internet Information Services (IIS) laddar man inte hem, det ingår i Windows XP PRO, dock inte home.
Mitt tips till dig är att du besöker ett bibliotek och lånar hem ett par böcker.
Lånade en bok idag från biblan men den är från 99...känns lite gammalt....men men..bättre än inget