Jag märkte att om man skriver ett nytt inlägg så försvinner all besöksmarkering på de man läst...dvs de med replyorder högre än det man har...vilket inte är alls bra...om man svarar på tex huvudinlägget och har läst andra svar...så blir det som om man inte läst de andra svaren...hur fasen kan man lösa det? :)
jepsO!!! visitedlinks :)
16 svar · 304 visningar · startad av Lukaspojken
Det vore i och för sig en lösning...men är den bra? Då kan man koppla kakorna med inläggetsID som inte förändras i url:en...eller hur menar du att man skulle lösa det med cookies?
Om du har ett forum som webforum så kan du ju koppla kakorna efter trådnamn, annars kan du koppla efter id.
Inte så värst svårt.
------------------
Buuuu för signatur! :)
Jag skulle inte vilja ha en kaka för varje inlägg som finns, och inte heller en kaka för allt. Skulle bli segt att surfa runt med flera tusen cookies som den skall kolla igenom...
Gör det hela med en cookie som har senaste datumet som referens... :)
------------------
Vide rox = new Vide();
rox.learn("C#");
webeye.nu
... och tid. ;)
------------------
<A HREF="http://cartman.nu" TARGET=_blank>
can i borrow your goat?
</A>
ooops...
Läste Vides inlägg lite fel...
Men om man aldrig uppdaterar kakan så blir ju alla inlägg nya till slut...
------------------
[Redigerat av ERR0R den 21 jun 2001]
om varje inlägg i databasen är märkt med datum och tid, och du har senaste besökets datum och tid i en cookie, kan det inte vara något problem att jämföra dessa för att se vilka inlägg som är nya.
------------------
<A HREF="http://cartman.nu" TARGET=_blank>
can i borrow your goat?
</A>
när ska jag uppdatera cookien? Varje gång jag läser ett inlägg eller?
Jag förstår inte hur tiden kan fungera här egentligen...om jag har läst ett inlägg idag men inte ett annat som skrevs igår...får inte riktigt ihop logiken...:) help
Så här ser länken ut:
<a href="forum.asp?page=&msg=130&repmsg=192&replyorder=7&level=1&msgFROMid=7" class=forum>
Det enda som ändras är replyorder om ett inlägg läggs förre inlägget...kan man inte skicka replyorder på något annat sätt än i en querystring?
Det var inte riktigt så jag menade Vide...utan att man skulle se vilka inlägg man läst i trädstruktursinläggen...får inte riktigt ihop det...grrr
Jag tog bort replyorder från länken och satte upp en extra db-koppling...men det är det värt...vad gör man inte för användaren...:)
Vad gör man inte för användaren
Längre laddningstid :)
------------------