Hej!
Har ett mycket märkligt problem. Vissa av mina användare på forumet blir automatiskt utloggade hela tiden. Jag har frågat om de har cokkiefunktionen avstängd mm men det har de inte. Jag har själv teskört både på skolans datorer och på flera andra datorer utan att bli utloggad.
OBS! Det är aldrig så långt fram i tiden som 40 minuter.
Undrar om någon vet vad det kan bero på, bifogar min kod nedan:
'##-- kod för att skapa session om användarnamn och lösen matchar med sökningen i databasen --
Session("userid") = RS("AnvId")
'#-- kod på varje sida för att kolla så att användaren är inloggad --
If Session("userid") = "" Then
Response.Redirect("login.asp")
End If
Session.Timeout = 40
Kom att tänka på olika subtyper mm. det ska kanske istället vara:
If Session(len("userid")) = 0 Then
Hjälp någon!
mvh Jörgen
------------------
*** Var går gränsen mellan långa kortbyxor och korta långbyxor? ***
[Redigerat av jorgen den 19 jun 2001]
slurkenMedlem sedan juni 200152 inlägg Session.Timeout = 40
ska inte den stå i global.asa :q
------------------
jag är inte där du är
cherubMedlem sedan apr. 200171 inlägg Session.Timeout = 40
dvs 40 sekunder... inte minuter...
Session.Timeout = 2400
blir 40 minuter...
------------------
- Rickard
http://cherub.deca-production.net
"You say I'm beautiful. Well, I can't help it! You say I'm empty. We all know I'm full of shit!"
VideMedlem sedan dec. 19998 577 inlägg Nä, så är det inte... det anges i minuter och default är 20.
------------------
Vide rox = new Vide();
rox.learn("C#");
webeye.nu
cherubMedlem sedan apr. 200171 inlägg Dra på trissor... Så är det... Sorry... Måste blandat ihop det med nått annat...
------------------
- Rickard
http://cherub.deca-production.net
"You say I'm beautiful. Well, I can't help it! You say I'm empty. We all know I'm full of shit!"
BrimbaMedlem sedan dec. 19995 875 inlägg Du kan ju försöka med följande..
If len(trim(session("userid"))) = 0 Then
Har du tillgång till Global.asa bör du lägga till Session.Timeout = 40 i den filen.
------------------
Mvh
Patrik aka Brimba
<A HREF="http://www.brimba.nu/default.asp?oPID=poll&PollID=19" TARGET=_blank>Skulle du äta på restaurang, om det var rökförbud?
</A>Varför blir mina isbitar inte lika klara som i reklamen?
jorgenMedlem sedan feb. 20012 412 inlägg Hej!
Har lokaliserat felet lite ytterligare. Användaren det drabbar använder NN 4.51 på mac. Jag har provat i min NN 4.71 och funkar finfint. Det händer alltid direkt efter 1:a inloggning. Då blir hon utloggad. Sedan loggar hon in igen och då funkar allt perfekt för henne med.
Jag provade med att skriva ut värdet på sessionen på den sidan som man skickas till vid utloggning och då visade det sig att det inte gav något värde. Alltså måste sessionen på något sätt dö eller få nolllängd efter en stund när hon loggar in 1:a gången.
För mig verkar detta mycket mysko, har för mig att jag läst om något liknande här på wf, då någon hittade en bugg om det på microsofts hemsida, men det inlägget hittar jag inte igen.
Under vilka omständigheter kan en session dö, förutom session.anbadon och session timeout?
mvh jörgen
------------------
jorgenMedlem sedan feb. 20012 412 inlägg Hej igen!
Kom att tänka på en sak till, måste man ange Response.Buffer = True för att sessionhanteringen ska funka, det måste man ju med en kaka och en session är ju egentligen en kaka.
mvh jörgen
------------------