Ähh, det går inte att lösa :/
------------------
"When the 500 isn't right, you're in hell, when a Superbike isn't right, it's ok"
Valentino Rossi, Nastro Azurro Honda
[Redigerat av Rossifumi den 14 jun 2001]
10 svar · 387 visningar · startad av Rossifumi
Ähh, det går inte att lösa :/
------------------
"When the 500 isn't right, you're in hell, when a Superbike isn't right, it's ok"
[Redigerat av Rossifumi den 14 jun 2001]
Antar du utmaningen?
------------------
Vad jag vill göra är att när folk registrerar sig på min site (firebladeklubben.nu) så skall man fylla i var man bor. Jag tänkte sedan att man kunde ha en länk enl. "Visa folk som bor nära mig".
Men jag kom på att det lättaste är nog att man fyller i var man bor, och sedan har en droplist med alla Sveriges kommuner så att man sedan kan loopa ut alla som bor i samma kommun istället :)
------------------
Nej, det blev inte så avancerat när jag väl kom på att jag skall låta användarna göra jobbet istället för mig :e
------------------
Det behöver inte vara så svårt som du tror!!!
Utgå från postnr eller telefonnr. Genom att kolla och matcha de första siffrorna i telefonnr eller postnummer, så kan du komma "ganska" nära...
/T
------------------
WRITE_PORT_ULONG(devExt->Mymessage,SMART_WRITE_ACK);
Ok, du är inte så dum...
Hur många siffror i postnummret skall man jämföra? Är det dom 3 eller 4:a första?
------------------
OK!
Tack :)
------------------