Får följande fel när jag laddat upp sidan på servern:
Server.MapPath() error 'ASP 0175 : 80004005'
Disallowed Path Characters
/af_login.asp, line 68
The '..' characters are not allowed in the Path parameter for the MapPath method.
Och det är följande rad som inte vill fungera
x = Server.MapPath("../databases/base.mdb")
Men det roliga är att det fungerar hur bra som helst hemma på min IIS ??? Kan man göra på något annat sätt?
Jo det var en annan sak också, om man typ har en instans av sin databas fråga i en variabel som t.ex "query" ska man inte stänga den på något sätt efter man är klar. Trodde typ man skulle skriva query = nothing men det var visst fel ??
Du kan utgå ifrån roten (/) eller hårdkoda fysisk sökväg istället för att använda server.mappath. Standardinställningen i IIS6 tillåter inte att du använder två punkter för att stega uppåt.
Jo det var en annan sak också, om man typ har en instans av sin databas fråga i en variabel som t.ex "query" ska man inte stänga den på något sätt efter man är klar. Trodde typ man skulle skriva query = nothing men det var visst fel ??
Dina databasobjekt (recordset- och connectionobjekt exempelvis) skall du stänga och destruera.
objRS.Close
set objRS = Nothing
objConn.close
set objConn = Nothing
hur menar du med att utgå från roten eller hårdkoda fysiskt sökväg.. Det är så att dom har en sådan skum katalog struktur... så när jag loggar in på ftp'n så ska alla html och asp filer ligga i en katalog under roten som heter webroot men sedan så måste man lägga databasen i en mapp som heter databases som också ligger i roten... som om jag är i \webroot hur tar jag mikg upp en nivå och in i \databases???
när du skriver ut server.mappath("/") får du en fysisk sökväg, ex c:\foo\bar\webroot. Då vet du ju var grejerna ligger, och kan specificera c:\foo\bar\databases?