Tjenare!
Jag har en gjort en IF, om det är så som jag vill att det ska vara så ska det komma upp en alert och sen ska man skickas tillbaka tillbaka till förra sidan.
Kan förklara lite bättre..
Jag har gjort ett bildarkiv där man kan rösta på bilderna men jag har också gjort så man bara kan rösta en gång per dag, men försöker man rösta flera gånger så ska det komma upp en alert som säger det sen ska man skickas tillbaka till sidan man kom ifrån..
Jag tänkte så att först så kommer man till sidan hoho.asp, på den sidan ska det komma upp en alert och sen ska man skickas tillbaka till sidan.
<body onload="MM_popupMsg('Du kan bara rösta en gång per dag!')">
<% Response.redirect "bild.asp?id=<%=rs("ID")%>%>
Det fungerar inte..
Hur skall jag göra?
Juste.. Klantigt..
Microsoft VBScript compilation error '800a0401'
Expected end of statement
/bildarkiv/hoho.asp, line 22
Response.redirect "bild.asp?id=<%=rs("ID")
------------------------------------^
JosefMedlem sedan mars 20023 561 inlägg Response.Redirect("bild.asp?id=" & rs("ID") & "")
Men jag har för mig att man inte kan använda querystrings med .Redirect, men du får prova...
Får felmess:
Microsoft VBScript runtime error '800a000d'
Type mismatch: 'rs'
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg
Men jag har för mig att man inte kan använda querystrings med .Redirect, men du får prova...
Jo, det kan man.
Får felmess:
Microsoft VBScript runtime error '800a000d'
Type mismatch: 'rs'
Då har du väl inte skapat recordsetet rs???
Du kan inte köra ett javascript först, och sedan köra redirect med asp. All asp körs först, sedan skickas resultatet till webbläsaren. Det innebär att ditt javascript aldrig kommer att köras, eftersom det inte skickas till webbläsaren.
KoTTeNMedlem sedan sep. 20011 722 inlägg Jo du kan använda querystring i redirect. Det verkar som du inte har något öppet recordset igång, har du rs.close före du vill köra redirect? Visa gärna mer kod.
Hur skapar man ett recordsetet rs på ett bra sätt.. Kanske gjot det..
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Varför ska du skicka vidare rs("id") med querystring? Vad innehåller recordsetet?
Vad ska du använda querystringen till?
Det är inne i ett community.. Alla har ett unikt ID..
När jag kikar på en bild och ska rösta på den och det inte går ska det komma upp en alert som säger att man inte kan rösta på en bild mer än en gång och sen ska man komma tillbaka till den sidan där man var när man kikade på bilden..
KoTTeNMedlem sedan sep. 20011 722 inlägg Men problemet som @nders sa i sitt förra inlägg är att först körs ASP koden då denna är serverbaserad, vidare skickas filen i till besökaren/klienten där javascriptet körs.
Alltså kommer servern att strunta i din javascriptsruta och gå direkt på redirect. Det du kan göra är att istället för att använda javascript även för att byta sida.