Jag är nu såååå nära att få ihop mitt forum men så ska det naturligtvis jävlas...
VAD betyder nedan felmeddelande. Ja, inga smarta kommentarer nu - jag kan ju läsa... ;) Men jag förstår inte varför det dyker upp!
**Response object error 'ASP 0156 : 80004005'
Header Error
newthread.asp, line 179
The HTTP headers are already written to the client browser. Any HTTP header modifications must be made before writing page content.**
Line 179:
response.redirect("forum.asp?forum=" & forum)
Problemet uppstår när jag submittar en ny tråd.
Tråden läggs in i databasen som den ska men jag får inte redirecta användaren tillbaka till tråden efter submit! *morr*
Jag är inte säker på hur mycket av koden som krävs för att förstå problemet så jag postar den biten där linje 179 ligger.
forum = request.querystring("forum")
if not isempty(request.form) then
locked = false
sticky = false
forum = forum
if ucase(request.form("locked")) = "ON" then locked = true
if ucase(request.form("sticky")) = "ON" then sticky = true
threadname = Remove_Tags(request.form("threadname"))
message = Remove_Tags(request.form("message"))
if clng(forum) > 0 and trim(threadname) <> vbnullstring and trim(message) <> vbnullstring then
' INSERT NEW THREAD
sql = "insert into Thread (threadName, threadDate, userID, forumID, threadLastModified, threadView, " & _
"threadLocked, threadStickie) values ('" & threadname & "', #" & now & "#, " & session("forumid") & _
", " & forum & ", #" & now & "#, 0, " & locked & ", " & sticky & ")"
'response.write sql
conn.execute(sql)
' FIND THE RECORD ID FOR THE NEW THREAD
sql = "select * from Thread where threadName = '" & threadname & "' order by threadDate desc"
set rs = conn.execute(sql)
' INSERT NEW MESSAGE
sql = "insert into Message (msgBody, msgDate, userID, threadID, forumID) values (" & _
"'" & message & "', #" & now & "#, " & session("forumid") & ", " & rs("threadID") & ", " & _
forum & ")"
conn.execute(sql)
' EMAIL ADMINISTRATOR NOTIFYING THAT A NEW THREAD HAS BEEN STARTED
'strMailBody = BB_to_HTML(threadname) & "<br><br>" & BB_to_HTML(message)
'CALL SendMail(ADMIN_EMAIL, "New Thread Started", strMailBody)
[b]response.redirect("forum.asp?forum=" & forum)[/b]
end if
end if
Snälla - hjääääääääälp!
/A :*(