Om man i Xp (vet inte med andra system) högerklickar på en Word fil så kan man välja "Dokumentinfo" där man kan se Författare, senast spara av, Firma, Senast utskriven, Redigerings punkt osv..
Jag håller på att lista en hel mapp med tekniska dokument i form av word filer (*.doc) och skulle gärna kunna hämta dessa informationerna via asp, Kan man göra detta?
Jag vet att detta är de properties du kan använda på File-objektet. Jag har dock aldrig sett några utökade attribut för sådana filer i FSO, även om det säkerligen går att få fram genom att läsa rådata eller nåt liknande.
Jag ska kolla igenom den sidan du skickade, se om jag kan komma på något. Men jag vill bara förklara först vad det är jag försöker göra.
Jag har en katalog med mängder och ytterligare mängder av word dokument. Detta är företagets "Tekniska 930 dokument" och alla har namnet som är ett nummer som börjar på 930. T ex "930920009UK.doc" Det jag vill kunna visa på Intranettet är En länk till filen, en beskrivning, revision, vem som gjort den osv.
Men jag tror det skulle vara Alldeles för mkt jobb att någon ska få flytta in alla dessa för hand och sen hålla databasen uppdatrad efter de ändrat i dokumentet, blir kanske lite väl mkt dubbel arbete?.. och det vill man ju hälst slippa. Men om det nu inte har blivit gjort innan, något liknande, smartare så kanske jag får köra basic med att lägga in all info för hand.