Vet inte om jag varit FÖR otydlig... =)
En lösning är ju att ha samma DB både lokalt och på servern men att den lokala är mer "komplett" och omfattande än den på servern. Men att man fortfarande hämtar vissa data från den på servern...
3 svar · 427 visningar · startad av ShoGun
Tja!
Jag undrar om någon vet om det går att "uppdatera" vissa kolumner/rader från en Databas (DB) till en annan DB.
Saken är den att vi utvecklar ett bokningssystem åt en kund. Det vi vill är att kundens besökare (på hemsdian) ska kunna göra preliminärbokningar. Kunden ska sedan godkänna bokningen och göra den "skarp" (dvs. inte preliminär).
Tanken är även att det besökaren har fyllt i i prel.bokningen ska komma upp (lokalt) när denne kommer till vår kund. Vi vill även att rapporter ska kunna tas fram via de uppgifter som står inskrivna i DB.
Vissa av dessa rapporter är även ekonomiska rapporter (dvs. vad vår kunds kunder har betalat m.m.) men dessa ska endast kunna kommas åt lokalt och INTE online.
Kontentan är alltså att vi vill hämta uppgifter från en databas och kunna hämta utvald data i den lokala DB. Är detta möjligt?? HELST ska detta ske automatiskt var 30 min eller liknande. (Dvs. utan att vår kund ska behöva koppla upp sig etc.)
Svår fråga att formulera så fråga på bara... men kom helst med NÅT svar... =)
TACK!
Vet inte om jag varit FÖR otydlig... =)
En lösning är ju att ha samma DB både lokalt och på servern men att den lokala är mer "komplett" och omfattande än den på servern. Men att man fortfarande hämtar vissa data från den på servern...
Det är alltid en bra idé att berätta vilken dbms man använder sig av. ;)
Access (då formulären kanske blir gjorde i samma) och/eller eventuellt MySQL...