Hej
Frågor kring MSDE
Ingår den i .Net framework? alltså kan man köra den på en server med dotnetstöd (webserver - hotell)
Hur kan man arbeta mot den, jag har redan SQL 2000 + management console på min burk, kan jag jobba mot MSDE från den (+vs .net)?
Blir db en fil som kan laddas upp till webhotellet som en access mdb- fil?
Hur börjar jag?
låter som konstiga frågor men alla är vi barn i början. Jag vill gå ifrån access 97 på webplatsen för den verkar bugga för mycket, har inte acces 2000 i burken (jobbets) men har sql server 2000 som dock inte stöds av webhotellet som har mySQL i stället mot en extra kostnad (som klubben nog inte vill ta)
alltså verkar den info jag hittar om MSDE perfekt men...
Jag har ASP.NET OCH MSDE på "min" server, och jag tror inte min bekant skulle få för sig att kombinera båda om det inte gick att få dem att samverka. Men MSDE ingår i alla fall inte i .NET Framework, men det skulle vara dumt ifall om Microsoft inte har gjort .NET Framework kompatibel med MSDE. Å andra sidan skulle det vara typiskt Microsoft..
Jo visst går det alldeles utmärkt att köra MSDE och .net.
Men detta är ju inte samma sak som att köra MSDE på Webhotellet. På ett Webhotell har man att välja på SQL-server och betala dyrt eller att köra Access (om vi nu håller oss till Microsoft-produkter).
MSDE är en databasmotor. till den kopplar man en databas, MinDB.MDF då skapas även en MinDB.Ldf. Var den databasen ligger har ingen betydelse. Den kan flyttas från en maskin med MSDE till en med SQL2000 helt hur som helst. Så själva databasen är lika. Motorn beror på i vilken maskin man lägger den i. MSDE begränsningar är 5 anv och 16 databaser. Sedan slöar den ner trafiken. Det är aldrig fel att ersätta Access med MSDE. Det finns tredjepartsprodukter som kan hantera detta som AQT.
265 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25