I organisationen används mestadels outlook98 men det finns även outlook2000 klienter. Runt om i siterna finns det vissa anävndare som får dubbla språk i sin outlook.
Det står alltså inkorg, kalender, sent Items osv.
Maskinerna är alla installerade på samma sätt och de blir tryckta med en ny konfiguration varje gång de loggar in.
Detta sägs vara ett gammalt problem och det skall på något sätt finnas en knytning till exchange servern. Att det på något sätt blir någon miss match med kopplingen mot servern.
Har någon stött på detta problem och vet hur man löser det?
Vi kör med dubbla språkstöd på samtliga maskiner i organisationen. Dock är outlook svensk version.
Första gången man loggar in med en ny användare mot en nyskapad mailbox så skapas ett antal grundobjekt för denna brevlåda. Inbox, Outbox, Deleted Items m.fl.
Loggar man in med en svensk klient första gången får de istället namnen Inkorgen, Utkorgen, Borttaget med mera.
Det "enklaste" sättet att ändra detta är att installera Microsoft Exchange Client 4.0 på någon dator. Logga in med den berörda användarens uppgifter och byta namn på dessa objekt.
Det går inte med Outlook Express, 95, 97, 98, 2000. Med XP (2002) har jag inte testat.
När namnen på objekten en gång har skapats så ändras de inte. Byter du klient från en engelsk till en svensk så kommer likförbenat de gamla objektnamnen att vara kvar.
tack för svaret.
Köper inte riktigt det pga två anledningar.
1. Jag råkar ha samma problem på ett annat nät själv och där har jag inte kört någon engelsk klient. (dock mycket andra saker som kan ha döpt om de)
2. Lösningen blir knappt genomförbar eftersom användarna är väldigt många samt spridda på en stor yta. Dock kan det vara värt att testa.
Once again thank you.
Det är anlednigen. :)
Om dock t.ex. ett antivirusprogram eller en backup-programvara han logga in på användarens mailbox först så ger det samma effekt.