Jag tror att det är många som tror att forumen inte är besökta bara för att det är några dagar mellan frågorna... Ack så fel det kan bli i slutsatserna. ;)
Jodå, BackOffice 4.5 fungerar på Windows 2000-plattformen. Men, du rekommenderas varmt att kontrollera mot Microsofts webbplats eftersom en del av funktionerna inte fungerar om du inte uppdaterar delkomponenterna.
Exempel: Exchange 5.5 fungerar bara med Windows 2000 Active Directory om du har installerat Exchange 5.5 SP3 samt (om du vill ha automagisk uppdatering av Directory-tjänsten) AD-connectorn.
------------------ ...för övrigt anser jag att Skywalker ska återgå till sitt gamla användarnamn Bire.
Jag får det inte att fungera.
Får upp detta felmeddelande när jag sätter i första skivan och trycker på "BackOffice Server Setup". http://www.psnet.nu/wf/backoffice.gif
Det är inte så att det bara fungerar på Windows 2000 Server?
Jag testade installera "SQL Server" från andra skivan. Gick att installera klient men inte serverdelen.
Abbans, jag läste inte så noggrannt. :( Nej, BackOffice går inte att installera på NT 4 Workstation eller Win2000 Professional - det krävs en server (vilket även står i "Required"-texten... ;))
------------------ ...för övrigt anser jag att Skywalker ska återgå till sitt gamla användarnamn Bire.