webForumDet fria alternativet

Blank/vit sida phpmyadmin (v4.2.6)

Webbutveckling

14 svar · 2 978 visningar · startad av Guldstrand

Medlem sedan juli 20041 271 inlägg
Frågan#1

Jag uppgraderade precis till senaste versionen av phpmyadmin (v4.2.6), och nu får jag bara en vit/blank sida.
Inga felmeddelanden.

Kollar jag källkoden, så finns allt där, men webbläsaren visar inget. :q

Medlem sedan maj 20012 237 inlägg

Kolla i logg-filerna. Troligtvis ett php error som inte visas. /var/log/ (leta efter nåt med php.

Annars kan du testa att aktivera visning av felmeddelanden.

jme skrev:

Kolla i logg-filerna. Troligtvis ett php error som inte visas. /var/log/ (leta efter nåt med php.

Annars kan du testa att aktivera visning av felmeddelanden.

Jag har redan kollat igenom alla loggar och även aktiverat felmeddelanden, men hittar inget.

Ingen som vet vad det kan vara? Får som sagt inga felmeddelanden, utan bara en blank/vit sida.
(Hittar heller inget i loggarna.)

Kollar man källkoden, så finns allt där, men sidan renderas/visas inte, varken i Google Chrome eller Internet Explorer. :x

Medlem sedan feb. 20005 891 inlägg

Har du slagit på error reporting för PHP? Svårt att säga vad det kan vara för problem när man inte vet hur du har satt upp applikationen.

Som jag har skrivit flera ggr redan, så är felrappotering aktiverat. Verkar bara vara webbläsaren som inte kan visa sidan.

Medlem sedan aug. 20068 090 inlägg

Du har väl inte kontakt med databaserna, eller så handlar det om permissions.
Alltså: Kolla sökvägarna till MySQL i din gamla version och se till att det är samma i den nya. Och att du har rätt tillstånd.

Danne V skrev:

Du har väl inte kontakt med databaserna, eller så handlar det om permissions.
Alltså: Kolla sökvägarna till MySQL i din gamla version och se till att det är samma i den nya. Och att du har rätt tillstånd.

Det var det första jag kollade.
Detta är helskumt. :q:(

Här är sidkoden/källan.

EDIT:
Verkar som att problemet har att göra med att det läggs till "skräptecken" längst ner i några php-filer.
Hur fixar man detta? (Har aldrig haft detta problem tidigare.)

Medlem sedan jan. 2005953 inlägg

I källkoden finns detta med:

<style id="cfs-style">html{display: none;}</style>

Tar man bort det visas sidan. Varför den koden finns med har jag ingen aning om. Kanske finns det något javascript som ska motverka effekten av den, men som misslyckas att ladda...?

metalboy skrev:

I källkoden finns detta med:

<style id="cfs-style">html{display: none;}</style>

Tar man bort det visas sidan. Varför den koden finns med har jag ingen aning om. Kanske finns det något javascript som ska motverka effekten av den, men som misslyckas att ladda...?

Hmm, ok..?
Kolla gärna min "EDIT" ovan.

Medlem sedan nov. 2000146 inlägg

Skräptecknen i din edit skulle jag tro beror på att filen har fel "encoding" eller skadats vid uppladdning

AndersN skrev:

Skräptecknen i din edit skulle jag tro beror på att filen har fel "encoding" eller skadats vid uppladdning

Jag har ladda upp filen flera ggr och även kollat så att den är sparad i UTF-8 (utan BOM). Det har inte hjälpt.

Läste någonstans att det kan bero på att min apache-server lägger till "ogiltiga tecken" längst ner i php-dokumenten. :/

Någon vänlig person som kan förklara hur jag fixar detta?
(Skulle verkligen vilja komma åt och använda phpmyadmin igen.)

Jag chansade att installera om php, och nu fungerar allt som det ska. Märkligt!

257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)