Hejsan!
Ni får ursäkta att jag kanske inte ger världens bästa beskrivning av problemet, men så här är det iallafall. Idag upptäckte jag att jobbets mailserver (exchange 2003) inte funkar riktigt som det ska. Jag går in utifrån, får logga in i Microsoft Internet Security Acceleration och skickas därefter vidare till det som ska vara Exchange Web Access, men möts istället utav HTTP/1.1 503 Service Unavailable.
Jag loggar (via citrix rdp) in på mailservern och konstaterar att inget verkar konstigt där, men startar för säkerhets skull om servern. Och nu kommer jag inte in på servern längre, får error "the client could not establish a connection to the remote computer".
Hade väldigt gärna vilja lösa detta innan jag kommer tillbaka på måndag.
Kommer du inte åt den alls är det ju svårt.
Då måste du väl vara där antagligen.
Men ditt första problem låter bekant.
Jag har för mig det ser ut så, (och om jag har rätt kommer inte outlook heller åt några nya mail, alltså inte bara webaccess) när en mailstorage har blivit större än ett förutbestämt värde.
Om det är så kan man se det som att den är #off# #down# eller offline# eller något sånt, samt att det finns entries i eventlog om det
Jag kommer inte ihåg hur det var man ändrade storlek, jag vet att jag hittade en beskrivning på microsoft technet.
Jag tror det var ändra något värde i registret.
(förutsatt att det finn diskplats naturligtvis)
Men som sagt kommer du inte åt servern alls, så är det väl bara att antinen ta sig dit eller vänta.
Det som är lite mysko är att den svarar på ping, och IIS verkar vara igång och rulla på den för det går fortfarande att logga in, bara att man får felmeddelande.
Ska rätta mig från första posten: det är ingen ISA-server inblandad, utan man loggar in direkt i Officeoutlook web access.
632 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e