webForumDet fria alternativet

Exchange Server

Webbutveckling

2 svar · 293 visningar · startad av MickeA.com

Medlem sedan feb. 20034 441 inlägg
Frågan#1

Tjena!

Jag tänkte höra runt lite med er om det är någon här som har erfarenhet av Exchange Server.

Som jag fattat det är det en mailserver som klarar en del annat, som att tex. fax, synkronisering mellan olika enheter (Laptop/PDA) osv.

Mycket mer vet jag inte och på Microsoft's hemsida har jag inte hittar några direkta fakta, bara massa information om hur bra programmet är och hur många utmärkelser det fått.

Varför jag undrar det här beror på att jag sitter och funderat på en lösning till jobbet, vi ska kunna bolla grejjer mellan varandra, såsom felanmälningar, arbetsorder osv. i form att email eller en liknande lösning.

Så, om någon kan beskriva lite mer för mig om det här eller om någon stöter på en sajt där det finns dokumenterat vad man kan använda programmet till och med / mot vilka enheter, vore jag ruggigt tacksam.

Ha en bra kväll!

Medlem sedan feb. 20001 507 inlägg

Flyttad från Kontorsprogram

Medlem sedan maj 20012 080 inlägg

Min erfarenhet är att det fungerar utmärkt men att det är dyrt.
Har använt det sedan ca 1997.

Det är nog bäst lämpat för större installationer. Vi använder inte många av de funktioner som finns :)

Version 2003 har en mycket användbart webmail-interface.

Kör ni outlook som mailklient så är kalendern populär.

Synkronisering av data är smidig.

Etc....

http://www.microsoft.com/uk/windowsserversystem/exchange/product-information/why-upgrade/top-10-reasons.mspx

258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
134 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
121 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
130 ms — ändringar (db)